Ägglossning men ingen mens...
Jag hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig!
Jag har pco, och har av ren slump fått bekräftat att jag ägglossat på egen hand denna månaden!
Det var nämligen så att jag var hos min gyn och han såg på VUL att jag troligtvis hade haft egen ägglossning bara några dagar tidigare, ca den 8 november.
Jag fick ta ett blodprov, och det visade att jag hade haft en bra ägglossning! Såklart blev jag jätteglad!
Jag fick börja invänta mens, för enligt min gyn så skulle den komma igång nu efter äl.
10 dagar efter ägglossningen fick jag jätteont (mensvärk) och brun/röda flytningar.
Dagen efter fick jag en riktigt blödning, och räknade den som min mensdag 1.
Jag skulle få börja med Pergotime på mensdag 5. Men det blev bara en blödning, en fylld tampong, inget mer. Bara dessa röd/bruna flytningar i ca 4-5 dagar, men fortsatt mensvärk.
Jag ringde min gyn och dom tyckte inte att jag skulle börja med Pergotime, eftersom detta inte kunde räknas som en fullständig mens.
Mensvärken har fortsatt. Gyn sa åt mig att ta ett gravtest, som visade negativt (i onsdags).
Då sa dom att jag skulle vänta över helgen och se om mensen kom igång, det gjorde den inte. Så idag tog jag ett nytt test, som också var negativt.
Så idag ringde jag igen till gyn, man undrar ju vad som pågår.
Jag ska dit på VUL på onsdag.
Men eftersom mens alltid ska komma efter ägglossning så måste väl något vara fel?!
Och nu när jag dessutom fått bekräftat att jag verkligen haft en bra ägglossning så är det ju inga tvivel om det. Skulle bara önska att det kom igång en bra mens också, så hela denna cykeln var bra! Men det blev ju bara halvdan... Jag blir så ledsen.
Enligt gyn så "verkar det som jag är gravid", eftersom utebliven mens är det säkraste tecknet på graviditet.
Såklart önskar jag ju att jag är gravid, vi har försökt i många år nu.
Men då borde väl testen visa något?
Det är ju typ 3 veckor som jag hade min ägglossning.
Har någon varit med om något liknande?
Ledsen att det blev så långt, men mycket som behöver komma ut nu.