• Anonym (svider)

Någon mer som haft afte sår i underlivet?

Jag är just nu väldigt förkyld och har fått afte sår down there. Jag har ofta sådana sår i munnen och dessa ser precis likadana ut. Och nej, jag har inte herpes! Någon mer som har fått afte i underlivet här? Verkar som om bm inte har erfarenhet av detta,,?!

• Svar på tråden Någon mer som haft afte sår i underlivet?
  • Anonym

Afte kan INTE sitta i underlivet.. bara i munnen.. så det är inte afte du har där.

• Anonym (svider)

Så om det inte är afte, vad är det då? Det är ingen könssjukdom enligt testerna och jag har haft det en gång tidigare när jag var liten och inte hade haft någon som helst sexuell kontakt än.

• whitetrach86

svårt att säga, då typ alla blåsor (i vanliga fall) tyder på någon sjukdom... 
    dock kan det vara  talgkörtlar vilket är helt ofarligt, har det själv till och från.. när jag tänker efter oftast när jag är förkyld, kanske har en koppling?  Obestämd

• Anonym

Afte är det inte.. du kanske har torra slemhinnor som ger dig sår?

• Anonym (svider)

Nej, har inte torra slemhinnor. Får pallra mig till gyn tror jag. Står inte ut trots Alvedon, Ipren och xylocain gel. Ni som haft afte i munnen vet hur jag har det. Såg precis att jag fått ett sår i halsen också. Tror fortfarande på afteutbrott. Finns det ingen som haft afte någon annanstans än i munnen?

• Anonym

Det är kanske lichenförändringar i underlivet? Vulvovaginal lichen planus? Beställ tid hos gyn.

• Anonym (svider)

Puffar

• Anonym
    Anonym (svider) skrev 2011-11-28 18:58:03 följande:
    Puffar

Googla på det som står i inlägg 6, det låter som om det kan stämma in på dina symptom.
  • Anonym (svider)
    Anonym skrev 2011-11-28 15:42:46 följande:
    Afte kan INTE sitta i underlivet.. bara i munnen.. så det är inte afte du har där.

Jag kan bara berätta att det ÄR AFTE jag har där nere! Nu är det bekräftat. 
    Jag hoppas att ingen annan får det för det gör vansinnigt ont!
    Det är väldigt ovanligt dessutom men det finns alltså,, så nu vet alla som inte visste det innan.

Vill man läsa mer så googla på "vulvar aphtous ulcer" eller gå in på pubmed eller liknande och leta artiklar i ämnet. Jag är gärna stöd för andra som får afte i underlivet i framtiden då både sjukvård och "vanligt folk" har väldigt dålig kunskap om detta. 

• blackpyramid

TACK gode gud. Jag får alltid afte liknande sår där nere när jag får feber. Jag har haft det ett par gånger under loppet av snart två år.. Och det gör så fruktansvärt ont. Jag har pratat med läkare, men dom lyssnar ju knappt vad man säger. Jag sa flera gånger att NEJ det är inte vätskefyllda blåsor. Men läkaren sa bara att "nej man kan inte få afte i underlivet, det måste vara herpes". Jag fick panik, jag visste ju att det inte var herpes. Det ser ju EXAKT ut som afte. Men nu vet jag ju att det måste vara afte jag har där nere, tack vare dig! Jag tycker att det här är jättejobbigt och jag gråter varje gång jag får det. Skulle väldigt gärna vilja prata med någon som har samma. Det skulle nog lätta en del. 

Svar på tråden Någon mer som haft afte sår i underlivet?