• mysanr

Bo i Eskilstuna!?

Är det någon som bor i Eskilstuna och vet hur området på söder är? Om inte vilka områden räknas till de "bra" områden?

Vi är på jakt efter både hus eller lägenhet, vill heller inte bo alltför utanför men kan tänka oss ett område utan för självaste stadskärnan

Tacksam för svar 
  • Svar på tråden Bo i Eskilstuna!?
  • Ziindlaa

Jag bor i centrum och kan bara svara för lägenhetet men Söder är helt ok, precis som gamla stan och centrum. Kring tunavallen är också ok. Jag skulle akta mig för årby, skiftinge, Lagerberg, råbergstorp och fröslunda.

• BettyLove

Håller helt me Ziindlaa,
    vi letar hyresrätt i Eskilstuna,
    o Årby, Fröslunda, Skiftinge, Nyfors, Lagersberg, Råbergstorp, Myrtorp, Viptorp o Skogsängen är väl inte de roligaste,
    men om man inte bor mitt i smeten så funkar de nog.
    Vi bor nu i Hållsta o vi ÄLSKAR de här men pga av lite förändringar i livet så flyttar vi in mot stan o vi själva funderar på vart vi ska. 

• mysanr

Tack för era svar =)

Vi var och kikade runt i Eskilstuna och jag fastnade faktiskt för just söder och gamla staden, norr längs ån var inte heller dumt.
    Men just söder och gamla staden talade till mig mest, jag har desutom ställt mina barn i kö för British junior school, den verkar toppen bra, jag vill gärna bo nära deras framtida skola.

När jag läst runt på google och olika forum så har Eskilstuna ganska så dåliga betyg i helhet som stad, vad gäller skolor och livet i allmänt där.. hur upplever ni staden? 

Svar på tråden Bo i Eskilstuna!?