• Briosuger

Köp inte en Brio Go!!!

Vill bara upplysa er som funderar på att betala dyra pengar för en Brio Go. Vi har haft vår vagn i ca 1, 8 mån. Till en början nöjda medan vi använde liggdelen. Men sen vi börjat använda sittdelen har vi fått reklamerat och bytt följande: Ryggplattan (där man drar för att justera liggläget), sittplattan (plattan där barnet sitter gick mitt i tu), bygeln (framför barnet gick dragkjedjan i tyget sönder och mitt barn bet bort bitar från skumgummit som finns under), del påframhjul (båda framhjulen låste sig och gick inte att göra rörliga, bara fasta), ena framhjulet sprack i platsen och ramlade av helt å hållet!

Visserligen har butiken bytt ut allt utom bygeln utan kostnad, men ska det vara så usel kvalitet när man har betalat 10.000 kr för en vagn?

Allt förbannat jobb och all tid det tar att hålla på och byta delar. Långa perioder som vagnlösa!

Kontaktade Brio som inte tänker ta tillbaka vagnen.

• Svar på tråden Köp inte en Brio Go!!!
  • lillaknas

Konstigt att dom inte byter ut hela vagnen.

Vi fick en bubbla på vår ena vagns däck när vagnen var 11 månader gammal, Graco bytte direkt ut hela vagnen åt oss.

Kostar verkligen en brio vagn 10.000? Sjukt dyrt, trodde det var ett "billigt" märke.

• Blablabla

Vilken årsmodell har ni???? Vet att tex 2009:an har haft problem med ryggplattan. Lite fel att hänga ut en modell, ni kan ju likväll fått ett "måndagsexemplar" . Jag är supernöjd!!!

• Briosuger

Lillaknas: Alla Brio kostar inte så mycket, men Brio Go gör. Önskar att Brio likt Graco var intresserade av att göra sina kunder nöjda!

Marialainen: Kul och bra att ni är nöjda! Vagnen köpt 2010. Tror absolut att vi fått ett "måndagsexemplar" är därför extremt förvånad och besviken över att inte Brio, som är ett sådan välkänt och stort märke, inte tar sitt ansvar och byter ut vagnen.

Låt de hänga, säger jag!

• Lindreas

Äh, vi har en Brio Go från 2010 som vi är sjukt nöjda med. Ni kan ju alltid reklamera vagnen.

• Kaosmamma

Vad tråkigt! Hade så med en bil, produktionsfel och vägrade byta utan skulle fixa felen.. Fel efter fel efter fel, fy sjutton säger jag bara!

• Briosuger

Lindreas: Grattis! Som jag skrev vill Brio inte ta tillbaka vagnen, då de hävdar att de utan kostnad bytt de delar (utom en) som gått sönder...

• Lindreas

Ja, men då har de ju gjort vad de måste.

• Briosuger

Visst, men att behöva lämna in vagnen vid åtskilliga tillfällen, köpa en extra vagn för att ha något att dra runt ungen i mellan all väntan på resevdelar och bla bla bla... Så anser jag att de bör ta sitt ansvar gentemot mig som konsument och byta ut skiten!

• emmisss

Vi har en brio go 2010, är oxå super nöja! Du måste bara fått ett dåligt exemplar...otur?

Svar på tråden Köp inte en Brio Go!!!