• kort kjol

Negerboll/Chokladboll

Vad kallar du detta bakverk? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Negerboll/Chokladboll
  • NHult

Negerboll, gillar inte när man byter namn på saker.
    Har alltid hetat negerboll och kommer så oxå att göra för mig.

• Ringtail

Jag säger chokladboll och har alltid sagt det. Har nog aldrig hört någon i min omgivning säga "negerboll".

• JeanneDArc

chokadboll.. har sagt så i många år så det låter rätt i mina öron även om jag också är uppvuxen med ordet negerboll. Många saker byter namn och man vänjer sig. Televerket blev telia och bokan blev bokia... det är faktiskt inte så stor grej. Oavsett att jag aldrig menat något ont med att säga negerboll förr känns det helt onödigt att fotsätta med det om det så bara är en människa i mitt liv jag skulle såra med ordet. Jag kan ju likabra säga chokladboll liksom.

• JeanneDArc

bokman skulle det ju stå

• Dimitra

Det har alltid hetat chokladboll så det säger jag. Om ordet skulle verka stötande för ett stort antal personer och ett alternativ dök upp skulle jag byta namn. Så viktigt är det inte för mig att hålla fast vid något som "alltid har varit så".

The Dimitra universe.
  • kort kjol
    NHult skrev 2011-11-28 19:29:43 följande:
    Negerboll, gillar inte när man byter namn på saker.
    Har alltid hetat negerboll och kommer så oxå att göra för mig.
    Samma här
  • IsDimma

Det har alltid hetat chokladbollar, det bakade jag som liten (född -85) och det bakar jag nu med. Eller nåja, numer så köper jag oftast *lat * *

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Lavish

Chokladboll, och jag kan faktiskt inte minnas att jag någonsin kallat det för negerboll.

• tackförfisken

Trots att jag växte upp i en svensk hillbilly/ redneck håla lyckades jag lära mig att det heter chokladbollar.

Svar på tråden Negerboll/Chokladboll