• MsStackhouse

tips på gravidkläder för mulliga mammor??

Jag hade storlek 46-48 innan jag blev gravid och det verkar ju helt omöjligt att framförallt få tag i ett par sköna byxor! är i vecka 12 och största storleken på hm´s mammabyxor satt bedrövligt illa..( tajt och obekvämt)  suck.... Har nått tips på nätbutik där man kan få tag i snygga, bekväma mammakläder för oss som var lite större redan innan?

• Svar på tråden tips på gravidkläder för mulliga mammor??
  • enlitenbitkaka

Prova olika modeller från H&M! I vissa modeller kan jag ha min vanliga size, i vissa måste jag gå upp. Och i andra får jag till och med gå ner en eller två storlekar sen är de olika långa i benen också!

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Bling1975

Jag köpte lite oväntat ett par supersköna och snygga jeansleggings från boob i strl L. Jag hade nog 46-48 i byxor innan jag blev gravid och blev förvånad över att jag inte behövde XL (som också fanns).

Stitch längtar efter Lilo
  • MsStackhouse

Aha, det ska jag genast kolla! Kan man köpa på nätet?

• Bling1975

De brukar finnas vad jag har sett men kommer inte ihåg var, jag köpte dock mina i butik så jag kunde prova storlek.

Stitch längtar efter Lilo
  • MsStackhouse

Jag hittade på nätet Dom verkar väldigt sköna, men dyra! Får fundera på det, har bara ett par byxor jag kan ha just nu, lite tråkigt *s*

• Anna med 3 trollungar

Jag är väldigt stor. Men hittade faktiskt ett par jätte sköna byxor från H&M strl 48. Förra graviditeten kunde jag inte ha H&Ms kläder pga att strl 48 är den största dem har. greatestmom.se har jag för mig att jag beställde från då. Den har upp till strl 56 har jag för mig

Lycka till

• Anna med 3 trollungar

Tyvärr är alla större storlekar på mammabyxor på nätet dyra. Lite trist. Dem jag hittade på H&M är i stretch, sitter lite tajt direkt efter tvättning men töjer sig snabbt och är super sköna. De är en liten dragkedja längst ner på benet. Finns i svart och grå. Köpte ett par av varje direkt. Ångrar inte en krona på de. 299kr tror jag dem kostade.

• Mumin80

Bonprix.se

Jag drar st. 52 normalt, så det är inte lätt... Dessutom har jag tjocka lår och (förhållandevis) smal midja, så dom flesta byxor sitter uselt, även när jag inte är gravid.

http://www.bonprix.se/produkt/mammamode-stretchjeans-normallaengd-blue-bleached-used-975335/?style=4810949&sourcePageClick=article_style

Dom har jag beställt, sitter bra, bra kvalitet o.s.v. Jag är väldigt nöjd.

Sedan så har jag köpt mysbyxor på H&M, största storleken. Dom töjer ju över låren så det funkar att slöa i hemma i alla fall. Jag har också köpt ett par tröjor på H&M, deras största storlek funkar. 

Polarn o. Pyrets xl-storlek på överdelar funkar också på mig, hittade en fleecejacka på rea där som har varit jätteskön. Även deras mammajacka passar på mig, dock är priset lite saftigt... (2000kr). Så nu funderar jag om det ska vara årets julklapp  

• MsStackhouse

Ska kolla bonprix som många rekomenderar, tack för tipsen!

• Mumin80

Jackan på Bonprix är dock ganska tunn, vad jag förstått. Jag beställde deras termobyxor, men dom var ju inte varma alls, bara ett extra lager bomullstyg i vanliga byxor liksom, så dom fick åka tillbaka. 

Men jeansen är jag jättenöjd med.  

• Moniqe1979

har köpt en jacka från bonprix som ok inte är JÄTTE tjock, men å andra sidan är jag själv MYCKET varmare än vanligt så hade avlidigt i tjockare, har bara t-shirt under än så länge

• samban

Hm's gravidleggings och strumpbyxor. Supersköna, typ hundra pix. Gina tricot har långa linnen för hundra kr. Jag köpte xxl och det funkar utmärkt, sitter tight men är inte alls obekvämt. När det gäller vinterjacka hittade jag en höstjacka på Åhléns tjockisavdelning. Svart med dragsko, kommer kunna använda den även som ickegravid. Den är inte så varm, men hyfsat vindtät och jag är säker på att jag kommer klara mig med en ylletröja under.

Svar på tråden tips på gravidkläder för mulliga mammor??