Linköping maj/juni 2012
Hej!
Roligt med fler i stan som ska ha barn =). Själv ska jag ha barn i maj och tycker verkligen att tiden bara rusar fram!
Hej!
Roligt med fler i stan som ska ha barn =). Själv ska jag ha barn i maj och tycker verkligen att tiden bara rusar fram!
Hej!
Jag bor i hus lite utanför stan och väntar första barnen i maj! Det ska bli väldigt spännande nu när man känner att det blir mer och mer verkligt! Vi har så smått börjat köpa lite saker och väntar på att tiden ska gå fortare.
Hur mår ni?
Hej igen!
Hihi, ja det var ett stavfel. Väntar bara ett barn även om det hade varit häftigt med två =).
Skönt att du mår bättre, ja det gäller att njuta nu så länge man kan. Hoppas att du snart får känna lite rörelser. Jag ligger några veckor före och känner lite varje dag. Lite sparkar också som känns utanför magen, ger trygghet nu när det inte blir fler ultraljud.
Jag känner inte så många som ska ha barn i år men är med i en grupp på facebook för blivande mammor som väntar barn i vår/sommar. Du får gärna säga till om du vill vara med, det har varit lite fika och så inne i stan =).
Hihi..Det kan vara samma grupp, den jag är med i heter Vi i Linköping med BF våren 2012 tror jag. Där är det också några som fått barn. Annars tar jag gärna en fika =). Vi ligger ju inte så många veckor efter varandra =)
Håller absolut med, det är ett par av vännerna som ha barn fast ingen som väntar just nu.
Jag heter Alexandra, var du från Skåne från början?
Det är nämligen jag med =)
Knyttets mamma: Jag är i från samma stad! Eller från en mindre ort utanför. Vi har bott i stan i snart 9 år, flyttade hit för att plugga och blev sen kvar =)
Knytets mamma: Ja, det var verkligen en rolig grej, världen är himla liten ibland! Jag är från Åhus från början och träffade killen där så vi flyttade upp hit tillsammans och blev sen kvar. Det kan vara svårt att ha föräldrarna så långt borta men det är ändå ok. Det går ju ganska snabbt att köra. Som du skriver så har man skapat ett liv här i stan och många av mina gamla vänner från skåne har också flyttat till olika delar över landet så då lockar det inte heller att flytta tillbaka.
Göteborg är en fi stad, var nära att vi hämnade där först men det blev Linköping tillsist =)
Knyttets mamma: Skönt att din sambos föräldrar bor lite närmare, Fördel är att båda era föräldrar är åt samma håll iallafall =). Blir som en liten road-trip sen när bebisen kommit. Fast jag tror att många kommer och hälsar på också! Vi ska snart till Göteborg för en liten myshelg, det är en himla trevlig stad med mycket att se!
Kristianstad är också en mysig stad men jag håller med dig om att den känns rätt liten. Linköping känns lagom stort och det är skönt att inte bo i en stad där alla känner alla.hihi..
Ja, vi flyttade hit för att plugga och blev som många andra kvar. Tycker det finns många skåningar i Linköping!
Själv arbetar jag inom skolans värld, vad jobbar du med?
Knyttets mamma: Det låter som lagom turer för i sommar =). Vi får hoppas det blir en härlig sommar med fint väder!
Grattis och vad spännande med ditt arbete. Det låter roligt och som en spännande utmaning. Dessutom har du ju ett bra arbete att komma tillbaka till efter föräldraledigheten! Jag trivs inom skolans värld även om det finns många områden man skulle vilja förbättra. Vi får se vad som händer i framtiden!
Har ni börjat kika på vagn och så än?
Knytets mamma: Ja, det verkar vara en djungel med föräldraledighet. Vi har inte heller bestämt hur vi ska dela eller göra. Det beror nog på hur det blir med förskoleplats och jobb och så..
Det är skönt att kunna köpa mycket saker på rea/blocket mm. Vi har köpt en brio vagn på Blocket som såg alldelles ny ut, helt otroligt! Det låter ju jättebra att ni kunde köpa din systers vagn och vilket bra pris! Dessutom vet ni ju vem som har haft vagnen tidigare =).
Vi har också köpt spjälsäng på IKEA samt skötbord. Skönt att ha hemma de lite större grejorna. De mindre tar vi lite allteftersom. Lite kläder och skötsaker blir det väl framöver =).
Var hos barnmorskan idag och mätte magen, har ni fått göra det?
Sandra: Känner igen det där med jackan, min går knappt och stänga men är så förtjust i den så jag har jackan så länge det går. Hoppas också att det blir varmare snart så jag slipper köpa en ny! Hihi..
Vad skönt ändå att ni har kollat på lite saker och att ni inte behöver ta hem allt. Vi tar också det i lugn takt, roligare att sprida ut inköpen lite =). Hoppas ni kommer iväg och kikar på vagnen och att den passar er. Det finns ju så många modeller så det är svårt att veta vad man ska ta!
Det finns en dold grupp på facebook där jag är med. Jag kan lägga till dig om du vill men då kanske du kan skicka ett medelande till mig för jag kunde inte komma in på din sida.