Inlägg från: Emmis78 |Visa alla inlägg
  • Emmis78

Linköping maj/juni 2012

Hej på er!
    Vad trevligt med lite Linköpingsbor! Själv bor jag i T1, är 33 år och väntar första barnet i juni (BF 20 juni). Snart halvvägs, det börjar bli mer och mer verkligt att det faktiskt kommer ploppa ut en liten varelse framåt sommaren... Men det är nog bra att det är 9 månaders leveranstid så man hinner vänja sig vid tanken och allt man vill hinna lära sig. :)
    Vi var på ultraljud i onsdags och det var så skönt att se att allt såg bra ut och att den rörde på sig som den ska. Jag har inte börjat känna några fosterrörelser ännu, och jag sa till mig själv att det är inte så farligt, egentligen inte så vanligt förrän efter halvtid, men det är ju väldigt lätt att bli nojjig... Nu känns det mycket bättre, och jag njuter för fullt.

Vad gäller kläder började jag använda mammakläder innan jag ens kunde ana en mage, mest för att det var väldigt obehagligt med tryck på magen till den grad att jag mådde illa när jag satte mig ner. Nu har jag upptäckt att klänning är väldigt bekvämt, trycker inte någonstans. Jag är absolut ingen klänningmänniska men jag har blivit lite omvänd sista veckan. Dessutom blir de så förvånade på jobbet och man får komplimanger om att man har fina kläder hela tiden ;)

Nog med presentation av mig, jag har en fundering också.
    Jag har funderat lite på det här med spjälsäng. En del verkar tycka att det är för stort med en spjälsäng i början eftersom bebisen vill ha lite mer ombonat och näst intill småtrångt snarar än jättemycket utrymme tydligen. Men visst borde man kunna mysa till en spjälsäng också med lite kuddar och liknande så att bebisen trivs? Känns onödigt att behöva köpa en liten vagga eller liknande bara för att ha ett tag i början. Tycker det kan vara lite hets på att köpa specialprylar hela tiden...

• Emmis78

Jag hänger gärna med och fikar också, det vore trevligt. Fredagseftermiddagar är nog enklare än helgen, men absolut inte omöjligt (förutom de kommande 2-3 helgerna...). Vad sägs om nu på fredag, den 3e? Eller ingår fredag i helgen? Annars kan vi ta det senare. 

Om bärsjalar, har jag ett par kompisar som är helt frälsta i sina bärsjalar, men andra kompisar skulle inte överleva utan sin Babybjörn istället. Jag antar att en bärsjal kan man använda tidigare än en babybjörn, för då måste de väl kunna sitta nästan, eller? Skulle vilja testa och se hur det känns, om det är svårt att knyta och så. Vore kanske smart att testa innan man får för stor mage kom jag precis på... :)

Välkommen hit Franed, jag är också ny här på familjeliv, men det här verkar vara en trevlig tråd! 

Jag fyller på listan lite:
    KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6
    Emmis78 (Emma) - 33 år, BF 20/6

• Emmis78

Har haft besök av bror med familj idag, en 6 åring och en 2 åring, roligt, men oj vad det tar på krafterna. Jag antar att man vänjer sig allt eftersom när man får egna, hoppas jag iaf :)

Nu ska jag nog varva ner lite i soffan och lägga upp fötterna.

Fika på stan fredag 3/2 ca kl.16:

KnytetsMamma (Maria) - JA
    Javli (Alexandra) - JA
    Franed (Annica) - JA
    Emmis78 (Emma) - JA

Förslag på fik: Babettes? 

• Emmis78

Utanför Babettes strax efter fyra låter bra.

• Emmis78

Välkommen Lilla_a76! Jag ligger lite efter dig med BF 20/6 men de andra här har kommit längre. Vi tänkte som du kanske ser träffas och fika imorgon, du är självklart välkommen!

Jag hade en intressant dag igår. Börjar bli förkyld och hade jättemycket magknip (matsmältningen lever loppan hos mig) så jag gick hem från jobbet vid elva. Låg i soffan och sov mest hela eftermiddagen och zappade lite på TV:n däremellan. Jag råkade hamna på någon sjukhusserie som aldrig hade sett förut och jag såg max två minuter av den. Det tog väl ungefär en halv minut innan mina tårar sprutade åt alla håll och jag tjöt helt hysteriskt. Jag insåg iaf hur knäpp jag var och började raskt leta efter fjärrkontrollen. Så fort jag slog på Så ska det låta så försvann gråten också. Det är lustigt det här med hormoner :)

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012