Linköping maj/juni 2012
Hej på er!
Vad trevligt med lite Linköpingsbor! Själv bor jag i T1, är 33 år och väntar första barnet i juni (BF 20 juni). Snart halvvägs, det börjar bli mer och mer verkligt att det faktiskt kommer ploppa ut en liten varelse framåt sommaren... Men det är nog bra att det är 9 månaders leveranstid så man hinner vänja sig vid tanken och allt man vill hinna lära sig. :)
Vi var på ultraljud i onsdags och det var så skönt att se att allt såg bra ut och att den rörde på sig som den ska. Jag har inte börjat känna några fosterrörelser ännu, och jag sa till mig själv att det är inte så farligt, egentligen inte så vanligt förrän efter halvtid, men det är ju väldigt lätt att bli nojjig... Nu känns det mycket bättre, och jag njuter för fullt.
Vad gäller kläder började jag använda mammakläder innan jag ens kunde ana en mage, mest för att det var väldigt obehagligt med tryck på magen till den grad att jag mådde illa när jag satte mig ner. Nu har jag upptäckt att klänning är väldigt bekvämt, trycker inte någonstans. Jag är absolut ingen klänningmänniska men jag har blivit lite omvänd sista veckan. Dessutom blir de så förvånade på jobbet och man får komplimanger om att man har fina kläder hela tiden ;)
Nog med presentation av mig, jag har en fundering också.
Jag har funderat lite på det här med spjälsäng. En del verkar tycka att det är för stort med en spjälsäng i början eftersom bebisen vill ha lite mer ombonat och näst intill småtrångt snarar än jättemycket utrymme tydligen. Men visst borde man kunna mysa till en spjälsäng också med lite kuddar och liknande så att bebisen trivs? Känns onödigt att behöva köpa en liten vagga eller liknande bara för att ha ett tag i början. Tycker det kan vara lite hets på att köpa specialprylar hela tiden...