Inlägg från: LindaVE |Visa alla inlägg
  • LindaVE

Linköping maj/juni 2012

Hej! Vad roligt med en Linköpingstråd, jag hakar gärna på om det finns plats! Är 27 år och väntar mitt första i maj. Jag och min man flyttade hit för tre år sen och känner inga andra småbarnsföräldrar.

• LindaVE

Och ännu lite till: Lilla_a76 (Anna E) - 35år, BF 27/4 Sandraf (Sandra) - 25 år, BF 30/4 Javli (Alexandra)- 27 år, BF 12/5 Franed (Annica) - 35 år, BF 18/5 LindaVE (Linda) - 27 år, BF 31/5 PaddelGris (Anna) - 26 år, BF 31/5 KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6 Emmis78 (Emma) - 33 år, BF 20/6 Lite oroväckande att många av er verkar ha beställt/köpt vagn. Är nog ute i senaste laget, har knappt börjat titta, och har förstått att det kan vara ganska lång leveranstid. Har ni tips på bra affärer i Linköping? Har bara varit på babyproffsen och blev inte så mycket klokare av det.

• LindaVE

Oj ursäkta, gick visst inte att göra så i mobilen. Någon annan får hemskt gärna lägga till mig!

• LindaVE

Franed: vi har också tittat på rörliga hjul, då främst brio sing. Den känns bra att köra i affär men den nackdel jag läst om är dålig dämpning. Har du ngt annat tips? Ni andra som tittat på/ köpt brio sing, har ni ngn uppfattning om dämpningen? Vill gärna att det ska funka att köra på grusväg. Lilla_a76: tack för tipset! Ska kika där också. Konstigt att det inte finns fler affärer i en såpass stor stad. Men så finns ju som sagt blocket också :) MoaLi: håller med dig, verkar vara ett trevligt gäng, vi får hoppas det blir en till fika så vi får chans att följa med ;) hänger gärna med på vattengympa eller annan aktivitet annars, börjar bli svårt med "vanlig" träning... Fortsatt trevlig helg!

• LindaVE

Jag hänger gärna med på fika den 24/2, passar utmärkt =)

Tack för synpunkterna om brio sing, ni tar upp samma saker som jag själv tänkt på och läst om. Men sen tänker jag att det går väl inte att hitta en perfekt vagn, känns som alla man tittar på har något "fel" eller något man helst skulle ändra på.
    Var på babyproffsen igår och fastnade även för Emmaljunga citycross, trots att det är fasta framhjul på den. Den kändes lätt att köra, men svårt att avgöra. Rädd att göra ett riktigt "förstagångsföräldermisstag" och köpa dumt och behöva ångra sig sen, det är ju inget litet köp, ens om man köper begagnat.

Vi vet att vi får en liten pojke. Går på storken och där verkar de ha som rutin att inte avslöja kön även om det syns tydligt. Vi såg (nåja...tyckte vi såg) något dingla redan på RUL men hon bara ignorerade våra frågor om det var en snopp.
    Bokade istället 3D hos Selbing på Crocus och fick veta där, kan abslout rekommenderas om fler funderar på det.

Startade en tråd för några veckor sedan där jag frågade om någon skulle gå i storkens föräldragrupp i januari, men fick inga svar. Det är inte så att någon av er var där? Vi fick ingen möjlighet att hälsa ordentligt på varandra vilket var trist. Känns ju mest som att det är det man vill få ut av en föräldragrupp, inte info från folktandvården om hur man ska borsta (sina egna) tänder...

• LindaVE

Vad roligt att så många ska följa med på fika! Härligt att ha något trevligt att se fram emot, detta är verkligen årets värsta månad.

Javli: Vad konstigt att vi hamnat i så olika grupper med tanke på att vi planeras föda samma månad. Vi hade första träffen i januari (ingen regelrätt träff, tror tanken bakom var att ersätta besöket som togs bort v 20) och andra och tredje träffen är planerat först i maj såg jag nu. Två veckor innan BF! Jättekonstigt... Eller brukar det vara så? De handlar ju främst om förlossningen och jag vill nog ha lite mer marginal än så.

Lycka till med huset Sandra! Håller tummarna för att det blir "billigt" :)

Ha en fin dag allihop!

• LindaVE

God morgon!

Jag pratade med dem angående föräldragrupperna igår, och det verkar vara som det ska. Risken/ chansen att lillen ska komma innan utsatt datum är ju liten. Har också tänkt gå på infon på US, känns inte som det gör något om man skulle få dubbelt.

Gör min första dag på akuten idag och har suttit vaken sedan kl. 3 av ren nervositet. Alltid pirrigt innan ny placering och just nu när man inte är speciellt snabb varken i benen eller huvudet känns det extra nervöst. Ni får hålla tummarna för mig och ha en bra dag allihop!

• LindaVE

Hej tjejer! Hoppas ni mår bra allihop. Kul att läsa om allas vardag, verkar som att många av er är lärare? Inte så dumt med lov som sagt... =) Själv gjorde jag sista natten på min placering nu inatt, vilket innebär att jag är "ledig" fram till måndag. En del hemarbete, men tycker det är fantastiskt skönt att kunna skrota omkring hemma i pyjamasen och lägga upp arbeten som jag vill. Tar emot att erkänna det men jag börjar bli rätt sugen på att bara gå hemma och vänta ut lillen. Hade annars tänkt köra på så nära inpå BF som möjligt, men det kan väl tänkas att jag ändrar mig. Hur har ni andra tänkt göra?

Juni12: Jag har precis samma problem, vaknar kl 03 varje natt. Har gjort det sedan ganska tidigt i graviditeten, har på sätt och vis vant mig. Brukar stoppa i hörlurar med ljudbok och lyssna tills det är dags att somna om eller gå upp vid 4-5. Vet inte vad det beror på, min man har lite surt föreslagit att det bero på att jag somnar kl 20.00, han kan ju ha en poäng =)

Jag håller fortfarande igång med träningen. Fick sluta springa omkring v 12 pga ont i bäckenet. Ignorerade smärtan och sprang ändå vilket gjorde att jag låg utslagen i flera veckor. Hade så ont att jag grinade och trodde jag skulle ha det så resten av graviditeten. Det läkte ut som tur var, nu tränar jag försiktigare, mest styrketräning och lättare kondition. Och en del förnedrande tantjympaövningar som ska vara bra mot foglossning, tycker faktiskt det hjälper.
    Tränar på friskis i kanonhuset, någon mer som gör det kanske? Har tänkt gå på deras yoga nu på lördag, vore trevligt med sällskap!

Ha en fortsatt trevlig onsdag! Kram Linda

• LindaVE

Juni12: Det var ambitiöst! Mår man bra så är det ju såklart skönt att ha att göra så länge som möjligt. Även om tanken på ledighet lockar så vet jag ju med min att jag blir rastlös ganska snabbt. Jag är student och skulle få så dålig fp att jag helt enkelt låter bli att plocka ut dagar, så är inte rädd för att "slösa" på ledigheten.

Det är inte särskild gravidyoga, det är därför jag dragit mig lite för att gå på den hittills. Men tänkte ändå göra ett försök på lördag, med lite sunt förnuft borde man ju lyckas undvika de övningar som gör ont. Gillar yoga annars, och tror det skulle vara skönt.
    Har annars dålig koll på vilka träningsalternativ som finns för gravida här i stan, finns säkert gravidyoga någon annanstans. De tipsade om vattengympa för gravida på föräldraträffen, men i riktigt så dåligt skick är jag inte än =) (fördom, har fått för mig att vattengympa inte är ett dugg jobbigt men kan såklart ha helt fel)
    Hur tycker du att det funkar med spinning? Har inte vågat gå sedan jag började känna av foglossningen. Sittande ska ju funka sägs det, men om jag väl går vill jag ju kunna stå upp och ta i lite.

• LindaVE

Godmorgon! Ska bli sp trevligt med fika imorgon! Hoppas att så många som möjligt kan komma. Har just tittat på prins Daniel och grinat lite, helt sjukt vad blödig man har blivit :) Ha en bra dag allihop!

• LindaVE

Godmorgon! Tack för igår! Jättetrevligt att träffa er och få gravidgagga lite utan att någon himlar med ögonen :) Hoppas det blir fler gånger! Jag hade en trevlig kväll ute, höll ut till 23 innan ögonen föll ihop alldeles, ett ganska bra resultat tycker jag! Nu blir det frukost och en promenad, ser ut att bli helt ok väder idag också. Ha det så bra! Kram Linda

• LindaVE

Moa Li- Va roligt, grattis!!! Vad blir det för företag och vad ska det heta? Är ju en jättebra tid att göra något sådant om man drömt om det :)

• LindaVE

MoaLi: Låter jätteskoj! Vad modigt av dig att våga göra sådant. Och som sagt, timingen kunde ju verkligen inte vara bättre! Lovar att köpa något snyggt av dig till lillen =)

• LindaVE

Hej tjejer! Hoppas ni har det bra allihop! Har haft fullt upp och missat era fikaträffar, men nu ska jag vara ledig i tre veckor framåt så jag hänger gärna med nästa gång. Inte långt kvar nu, känns overkligt!

• LindaVE

Javli: vi hade vår sista 10 april, kan det varit då? Vi bytta ju grupp, men missade den andra träffen. Ni kan inte ha varit på den första när vi presenterade oss, känns som att jag inte kunnat missa dig då. Även om jag är halvblind utan glasögon :)

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012