Inlägg från: Lilla a76 385 |Visa alla inlägg
  • Lilla a76 385

Linköping maj/juni 2012

Mamma boothCamp: såg att man ska anmäla sig för att säkra plats.. Speciell dag och tid, om vi ska försöka gå tillsammans?? Vad säger ni Sandraf o knytetsMamma ( å ni andra som är intresserade)??
    Det börjar v34 och är må-fre (mån

• Lilla a76 385

Konstigt att inte hela inlägget kom med..
    Det var dock så tidigt på morgonen så att minnas vad jag skrev är att glömma, haha... Nu är vi pigga och vakna. Pratat med BVC, vilket tog en vecka att lyckas få en telefontid, vad gör man om man behöver prata med dem lite mer "akut" än jag nu behövde?? Är det barnakuten som gäller då!!??

BoothCamp: alla dagar i linköping m samling vid gamla brandstation vid ån... Anmäla för att försäkra plats, står det på hemsidan.

• Lilla a76 385

Jag kan vilken dag som helst jag med, men före lunch (10.30) är kanske att föredra så man har dagen kvar till annat.. Eller?? Bokar man sig för en gång i taget eller flera, tro?? Försökte skriva detta i de tidigare inläggen, men får inte med hela när jag skickat de från mobilen
    Undra om jag gjort någon illa, så de straffar mig med bara halva inlägg :-P

• Lilla a76 385

Bootcamp har klippkort (5ggr för 100,-/gång och 10ggr för 90,-/gång..) funderar på en gång i veckan och gym- för ryggens skull... Tror jag behöver det mer än någonsin nu. Tycker dock det är rätt trist med maskiner... Behöver eg prova bootcamp för att veta om det är något man/jag vill/kan göra flera gånger i veckan.. Det som talat för det är ju att E kan vara med frågan är om man är ute?? Blir det inte lite kallt och trist väder för de framåt hösten!!?? (skäl att slippa träna!? ) hmm
    Jaja...

Har kontaktat olika babysims arrangörer för att försöka få en plats, men Anders vill gå och då krävs em/kväll alt helg... Får se om jag får napp, har inte hört något sen jag skickat förfrågan, men det är sommar och uppehåll, så inte direkt väntat heller just nu...
    Ester bara älskar att bada i balja iaf så hoppas det blir en bra och trevlig upplevelse för henne.

Var på yogi igår kväll och åt indiskt.... Gud vad gott det är!!! Lite firande av A semester ( å lite nostalgi/firande då det var där första dejten avslutades för tre år sen rätt så precis... )
    Ester sköter sig galant, men vill inte sova i vagnen... Sitter med och tittar på allt och alla och somnar sen i famnen och kunde läggas ner i soffan mellan oss, där hon sov gott hela måltiden

Ska planera semester bara Anders vaknar (såklart kan jag inte - för en gång skull- somna om efter amning) Behöver en plan för bilåkande/husbilåkande (skönt att vi har en sån när vi ska ner till Holland på bröllop) när Ester är med... Samt att vi måste lösa katterna under tiden vi far runt och semestrar...
    Ska bli kul att göra sommar på ett annorlunda sätt i år, då man har annat att ta hänsyn till än bara oss själva.
    Funderade mycket kring flygandet som tänktes för Holland och kände att det var tidigt (både i ålder och klockslag) samt att det blir kort tid på en lång resa... Har nu ordnat husbil så det blir en vecka semester i Europa, typ.. Tar det lugnt ner och stannar och kollar läget i Danmark, Tyskland och Holland innan bröllopet och sen en extra dag efter bröllopet på plats innan hemfärd och ett stopp i Tyskland och Ullared... Får se hur planen bli och vad vi gör, är ju fler som vill få ut något av ledigheten... Å andra sidan är jag nöjd med om Ester trivs på resan och jag får se brudparet samt kolla lite i Ullared på vägen hem, sen kan Anders få sina stopp m sevärdheter el vad han nu vill..

Kolonihäng under helgen om vädret vill- annars slappa hemma
    Nehe ska försöka somna lite igen... Blir så himla trött senare i dag annars

Trevlig sommar alla!!

• Lilla a76 385

Franed: har bara sett maskinerna på badhuset.. Finns det på fler ställen, för jag ska avsluta mitt träningskort på medley.. Blir så dyrt för de få gångerna jag tar mig dit... Haha

• Lilla a76 385

MoaLi: ang gaser så hjälpte minifom (receptfritt på Apoteket) och rapar mitt i amningen Ester att slippa få så ont av gaserna.. Nu ligger hon mest och pumpar med benen å stånkar när hon ska fisa och ha sig

Har idag varit ute på en 2.5timmars promenad i sil å blåst... Blir bra extraträning att ha Ester (snart 7 kg) på magen... Känns i benen nu när maten är äten och amning pågår...
    Ikväll ska packas för några dagar hos pappa.. Å så ska vi få träffa fasters lilla Tess!!! Ska bli så kul att se skillnaden. Hon vägde bara 50g mindre än E när hon föddes..

• Lilla a76 385

KnytetsMamma: vi har tänkt att byta till sittdel i sep ungefär.. E gillar inte att ligga vaken mer än någon minut, men sover gör hon i vagnen.. Dock har vi problemet med att det börjar bli trångt på längden... Min kusin bytte när hennes barn var dryga 4 månader och hade då en kudde under rumpan så det inte blir så djup och sittande ställning, samt en filt på sidan att stötta lite för huvudet om det behövs... Viktigast måste väl vara att ligga en stund i vagnen och sova... Kan de sitta i babyskydd några timmar så kan de väl sitta med stöd i sittdelen när de har ett lite liggande läge..

Vi kan inte delta i något fika nästa vecka - semester och bröllop i Holland på våran agenda, men gärna ses sen.. Kommer hem den 14e och har semester två v till sen men vi ses gärna ändå.

Vi köpte samma solskydd som er knytetsMamma. Tycker det fungerar toppen! Har haft det på liggdel samt på en "rese/paraplyvagn" oxå. Fungerar bra och enkelt

Nu ska här letas klänning till bröllop för ester och mig... Ska försöka matcha lite så vi inte skär oss så i färger
    Klädkoden är färgglatt...

• Lilla a76 385

Nu ger vi oss iväg på Europa äventyret.. Ester har de senaste dagarna inte gillat bilåkning, men så länge sover hon gott i stolen.. Har två dagar under en vecka son vi kör en 40-60mil, de andra dagarna är det bara 20-25mil... Hoppas å håller alla tummar att det kommer fungera för henne.
    Vi kommer hem den 13e och kan säkert klämma in en picnic el dyl. om det blir en dag vi är hemma på.. Skulle vara mycket trevligt!!
    Annars rullar det på bra. Anders har haft två v sem nu och vi har sett oss omkring en del. Han har två v ytterligare sen när vi kommer hem. Det är skönt.

Ester sover hela nätterna, somnar någon gång mellan 19.30 och 22.00 och sover sen till 6-7 och ammas för att sova ytterligare ett par timmar till. Ännu så länge har vi inte ett morgonpiggt barn (passar mig bra )

Har växt ytterligare och när vi var på BVC i förra veckan så vägde hon 7,3kg (11,5v)
    Börjar bli tungt nu.. men hon kryper/går väl själv snart,,, haha
    Hon rullade runt till mage nu i veckan och blir sen förbannad då hon hamnar med ansiktet nedåt.. Får inte med sig armarna riktigt så hon kommet upp med kroppen efter rullen.

Ni får alla ha det så gott så kollar jag av läget här igen på måndag (när vi är på svensk mark igen..)

• Lilla a76 385

Tillbaka i sverige igen.. Har gått bra men börjar bli trist för alla parter att åka husbil nu... Vi har av enkelhet haft E mellan oss på nätterna, vilket tyvärr resulterat i att hon vill äta två gånger per natt... Blir till att vänja av igen så det blir lång nattsömn igen

KnytetsMamma: fick höra på BVC att det kan gå över en vecka mellan bajset utan att det är någon fara.. (vid helamning, då de inte blir förstoppade) E varierar från varje dag till var tredje ungefär... Å fiser illa är bara förnamnet.. Beror det på att de utvecklas el är det vad man äter... Har inte ätit något "konstigt" vad jag tycker...

Ska försöka komma på torsdag på picnic, men vet inte riktigt om vi är hemma. Anders har semester och beroende på väder så.... Men jag hittar er nog om jag kommer och ni rört på er Det är länge sen vi sågs nu....

• Lilla a76 385

Det blev ingen picnic för oss har haft en supergnällig tjej hela dagen. Går inte att sätta ner henne två sekunder förrän tårarna trillar och hon skriker sig hes... Har tvättat idag istället (blev MÅNGA maskiner efter semester och allt) med E på magen i babybjörn el hos pappa sin.... Får hoppas det är en endags grej nu bara... På torsdag börjar babysim i Valla och sen är det sprutdags för flickebarnet...

Hoppas på en ny träff snart... Var så länge sen jag såg alla mammor och bebisar

Sandraf: vi har inte fått inbjudan till BVC..

• Lilla a76 385

Tänkte ta med mig hela familjen till öppna förskolan i Valla imorgon em och kolla in läget. Är det någon annan som varit där el ska dit?? I veckan börjar babysim oxå och sen ska den där hemska sprutan tas skönt att vi är hemma båda den och följande dagarna...
    Franed/Sandraf: ser att ni pratar träning. Är det mama booth camp el annan?? Jag vill gärna hänga på, men kan inte denna vecka då Anders fortfarande har semester och vi hr saker inplanerat..

Har haft en sommar full med äventyr. Var dödstrött efter Hollandsresan och har haft skön veckan nu då vi sovit ikapp missad tid nu är det sista veckan semester och då börjar allvaret för Ester..
    Hon utvecklas så det knakar. Har hittat händer och fötter, har en vilja av stål- inte bara att göra saker som hon inte vill. Har vänt sig till några gånger, men tror inte det är en aktiv handling. Pratar och gestikulerar hela tiden och vill vara med upprätt.
    I förra veckan bytte vi från liggdel till sittdelen. Hon stortrivs nu i vagnen även under vaken tid.... La en liten kudde under rumpan så planar det ut rätt bra. Sen har vi fårfällen i så det inte blir så stor yta att famla runt på när vi kör med vagnen.

Nu ska vi äntligen få ordning med allt i esters rum, hon måste om ett litet tag flytta över från korg till spjälsängen.. Stor flicka vi har här hemma

Nu ska här göras lite nytta medan strumpan sover.

• Lilla a76 385

13-16 är det öppet å babysång tror jag ligger mitt i ungefär. Känner mig mest nyfiken på lokaler, personal och föräldrar/barn.... Funderade på att gå dit till 13 och se hur länge vi stannar... Anders ska oxå med

• Lilla a76 385

Jag kan alla dagar nästa vecka för träning. Bara att säga vilken dag. vill nog prova gympan oxå, bra att veta då jag är lite kinkig med väder och träning. Känns sådär att vara ute i regnet
    Så tisdag gympa, vilken dag booth camp??

• Lilla a76 385

Första dagen på ÖF Valla... Ester var helt tagen av alla mammor och barn... Sov i omgångar och sjöng en stund med glädje... Har sen sovit sig genom kvällen imorgon blir det premiär på babysimmet får se om hon möter det med samma entusiasm... Kul är det att se andra barn och hur E reagerar.

Ikväll togs ett beslut på att ha barnvakt nästa fredag då Anders och jag ska på musselfrossa. Första kvällen själva sen E kom.. Ska bli spännande att se om man är lika lugn då som när vi lämnade förslaget till svärföräldrarna... Haha
    Anders har haft lektion i blöjbyte med den ikväll när han var där med ester...

Nu ska här sovas då jag måste upp och besikta bilen imorgon...

• Lilla a76 385

Sandraf: ang inbjudan till Bvc för föräldraträff. Den blir inte samma grupp som innan, då kvinnohälsan inte dyker upp el sammankallar (enl Bvc). Vi har ännu inte fått inbjudan, men enl vår sköterska så var det matgrupp nu 4 sept kl. 14 och sen ska vi på föräldraträff i början av oktober (2a på em tror jag det var). De gjorde utskick från deras kartotek utifrån födelsedatum på barnet.. Efter det så var det andra som håller i träffarn bl.a. tandläkare osv och så Bvc igen vid 1års ålder..

Idag är sprutan tagen och E tog det på ett bra sätt var med på Stadsfesten en stund efteråt och sen hem och mysa/sova sig igenom em..

Premiären på öppna förskolan var toppen, ska försöka vara där iaf en gång i vecka och babysimmet gick galant

Javli: ang vagn. (Brio sing) Vi är nöjda med sittdelen med en kudde under rumpan på E och hon sover gott i den när vi är ute och går. Ser bra ut över kanten gör hon oxå. Nackdel är att hon inte kan sträcka ut sig helt i (ligga ner helt, utan har viss vinkel hela tiden. Suffletten är mycket dålig (alldeles för kort) men vi har en extra från touitoni ( el hur den heter) å då blir det bra.. Enkel att fälla ihop och tar mycket lite plats i bilen. Inte speciellt tung heller då man tar isär sittdel och underredet.

• Lilla a76 385

Nu är jag anmäld till torsdagen boot camp kl. 10.30
    Ska ladda inför gympa på collegium imorgon kl 10 oxå... Puh!! Lika bra att prova fler saker än promenad när det är gratis..
    Sen får vi se vad som passar mig el ska man vara ärlig.. Passar Ester

Ester blir helt färdig att vara på ÖF. Sov på vägen dit - hela vägen hem.. Å sen efter mat och bus sova hemma i två timmar (helt utslagen i sängen..) Nu är hon trött igen :-O får bli en powernap för att kunna sova i natt sen..

• Lilla a76 385

Ingen leksak i vattnet, men en napp är att rekommendera om man använder sånt. Jag hade en hängde i sen sån napphållare så den var lättillgänglig vid behov (behövdes dock inte)
    Alla får visa upp sig i badkläder, det hör till babysimmet, haha

• Lilla a76 385

Vi pratade om en fika/picnicdag under nästa vecka, men med mitt minne kommer jag inte ihåg om det var tis el tor.. Eller var det någon annan dag :-S Så många datum avhandlades på måndagens ÖF mellan franed, sandraf och mig, haha

Nu är prova på träningsveckan igång.. Idag babygympa m franed. Måste säga att vi var duktiga och höll ut och våra barn imponerade och briljerade stort i tålamod på filten Sov som två stockar i bilen hem sen.. Frågan är vilken träningsvärk man har imorgon då..
    Var till US och neo-Iva med sista mjölken och pumpen idag på em. Kul att kunna gjort något bra - känns tomt nu,men oxå lite skönt att nu inte behöva koka alla delar upp till flera gånger per dag. Ester charmar alla som vanligt genom att prata och diskutera med alla som hon ser. Blev lite intervjuad om att vara donator och kommer med bild på fb senare i veckan på deras sida.. E ställde gärna upp på bild, linslus som hon är!
    Annars har denna dam sovit sig genom dagen. Är det normalt att sova två timmar, vara vaken en och sova igen...??

Onsdag imorgon och ÖF igen på em.

• Lilla a76 385

Bakluckeloppis i folkets park imorgon 16-20.. Tänkte ta ett varv när jag går hem från ÖF imorgon... Kanske någon mer som är intresserad/tidsfördriv!!??

• Lilla a76 385

Jag går dit till 13.30 hade jag tänkt så vi är med på sången som jag tror är vid 14 tiden.. Ja loppis får bero på väder och humör hos E såklart
    Vet att franed är på ÖF oxå.

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012