Inlägg från: 12Juni |Visa alla inlägg
  • 12Juni

Linköping maj/juni 2012

Hejsan! Efter en helg då koden varit helt stilla så gav Denise tillkänna rejält idag med kullerbyttor å sparkar som heter duga :) Riktigt skönt då jag börjar boja lite när jag inte märker av den något på nån dag. Kanske kan det i helgen berott på att de va full fart hela tiden med Sthlm heldag på lördagen å sen långpromenad å träning på söndagen... Klart det vaggades på ganska bra i magen då :) Imorgon tänkte jag byta vårdcentral då jag fått tips att Valla ska ha bra BVC å föräldragrupper. Var är ni listade? Vore ju skoj att hamna i samma föräldrakurs som någon av er andra! Sov gott när det är dax!

• 12Juni

Haha ingen höjdare att skriva på iPad med autostavning märker jag... Här kommer ordlista för att tyda ovan inlägg :) Koden= knodden Denise= den sig Boja= noja Jaja, kan inte bli rätt jämt haha...

• 12Juni

Va just nu efter jobbet å fixade så att vi hamnar på BVC i valla. Känns bra å det såg trevligt ut där de har barnträffarna med. Har haft en riktig fixar dag idag ( privat under raster å lunch på jobbet) å ordnat madrass till den nylackade vaggan å skickat in första intyget till försäkringskassan... Känns bra! Nu blir det dock en lugn kväll... Mannen e iväg på gym, medan jag tillät mig en slappartisdag hemma :) Jag är på fika den 9/3... Äntligen ett datum som passar mig!

• 12Juni

Jag går mer än gärna massa långpromenader ihop med dig Moa Li! Mätte med magen i fredags hos BM, och hade kommit upp i hela 21 cm :). Fick dock inte väga mig... Får göra det nästa gång, lite nyfiken, men ändå inte lixom ha ha...

• 12Juni

Åh jag läser era inlägg om föräldraledighet och börjar med fundera lite... Känner precis som er att det är svårt att veta hur länge jag vill vara ledig... Och hur mkt föräldraledighet jag vill spara till framtida år... Ja tankarna snurrar... :) men har ju någon månad innan papper måste lämnas in på jobbet, så till dess ska det nog klarnat :) Jag kollade nyss antal dagar kvar till bf och är nere på tvåsiffrigt nu... 98 dagar... Närmar sig med stormsteg å inte mig emot alls :) Jag smålängtar till nästa barnmorskebesök för att mäta magen å kolla hur mkt den växt, spännande tycker jag... Men det är först i slutet av mars det är dax så ett tag kvar... Kom just hem från pitchers å är sådär härligt mätttrött så nu lockar soffhörnet innan kudden ska få en dejt.

• 12Juni

Så va det fredag imorgon igen... Underbart! Jag har dock insett att jag inte kommer hinna med fika denna fredag heller... Fredagar är svåra att hålla fria känner jag... Kanske kan vi försöka med en annan kväll i veckan nästa gång om nån annan känner samma lika förstås :) Idag inhandlades täcke å kudde till spjälsängen så nu ska sängkläderns tvättas å sen ska sängen stå redo å få vänta hela tre månader...ha ha lite tidigt kanske men inte kunna hålla oss ifrån det riktigt! Önskar er alla en go fredag å en supertrevlig fika!

• 12Juni

Moa Li - samma lika för mig. Vaknade kl 3 å legat vaken sen dess... Verkar som om knodden bestämt att detta är en bra lektid! Har precis som du med börjat känna av att jag inte kan fortsätta i samma tempo som innan längre utan bestämt mig för att lyssna på kroppen å sakta ner lite i vardagen när de behövs... Men kollade gravidappen idag å kan glädja dig med att vi bara har 90 dagar till bf. Hoppas du har kunnat somna om, jag ska göra ett försök till nu!

• 12Juni

Moa Li - ha ha tydligen är vi lika gamla å har samma bf datum, lite småskoj! Min helg har varit riktigt lugn, tränade i fredags och fick betala för det med ryggont och sammandragningar under natten till lördagen, så från å med nu är det slut på den typen av träning. Får bli lite promenader å kanske någon cykeltur. Funderar på vattengympan på torkelberg på onsmornar. Någon som testat på dem? Ikväll beställde vi vagn förresten! Lite beslutsångest då det fanns alldeles för många färger att välja mellan... Hamnade tillslut på det säkra valet grått å svart :) lite fegt kanske men känns helt rätt nu! Nu lockar sängen, önskar er alla en go start på veckan... Å MoaLi - 85 dagar kvar idag tills vi får träffa våra guldklimpar om de passar tiden vill säga :)

• 12Juni

PaddelGris - det va jag som lämnade in en vagga för omlackning. 800kr kostade det på PEO´s lack i Västerlösa. Riktigt bra blev den! och riktigt trevligt bemötande med, så kan verkligen rekommendera!

MoaLi - ja, om du med är från Linköping så borde vi ju ha lite koll på varandra =) Jag gick på Katedral i gymnasiet. Jag ska försöka planera om lite så att jag kan vara med på fika 1/4. Är ju på tiden nu ju så att jag lär känna alla inför alla kommande lattepromenader =) (observera att knoddens pappa va mkt bestämd med att vi skulle ha en lattehållare på vagnen oxå, så det är inkluderat, haha värsta Solsidan!)

• 12Juni

Hejsan!

Andra gången magen är mätt nu och kom upp i hela.... 25cm =) Haha som barnmorskan sa: Du får nog ingen jättebebis... helt ok med mig, bara den mår bra och allt är som det ska =)

Passade även på att väga mig och nu börjar kilona pocka på... trots att jag försöker få in ett par träningspass på crosstrainern i veckan, det verkar inte ge någon större effekt dock förutom att det känns bra i psyket.

Jag har precis som Moa Li 10 veckor kvar (+/- 2 v) om allt går som det ska.. jag har dock tänk att jobba min sista dag 1 Juni.. men mår jag bra kanske det funkar några dagar till.

Nu börjar jag få lite sovproblem, har testar att bulla upp med massa kuddar, men känner mig mest som en instängd korv i ett korvbröd när jag ska somna då. Vaknar upp på nätterna med ont i ryggen, något som jag inte alls känner av på dagarna. Någon mer som har samma?

Jag kommer få hoppa över fika på söndag med då det bär av mot Jönköping för att träffa en av mina bästa vänner som precis fått en liten knodd som är några veckor nu... ska bli så mysigt att få klämma lite på en bebis=) Men önskar er alla en riktigt trevlig fika och helg!

• 12Juni

Mån 21 maj föddes vår lilla prinsessa. 3veckor tidigt så stannade på bb 4 dagar, men nu har vi varit henma en vecka å lär känna varandra. Den 11 juni va det planerat bf, så Moa Li det kan vara dax vilken dag som :)

• 12Juni

Grattis Moa li! Så fin hon är :) Jag dyker gärna upp på tors med, skoj att träffa alla efter att bara skrivit, läst å följt alla under månader här på forumet :)

• 12Juni

Lilla a76- skönt att höra att vi inte är ensamma. Maja har haft magknip med ikväll skrikit i tre timmar... Aldrig hänt tidigare att hon inte kommit till ro, men sååå synd om henne! Då är man som du säger glad att man är två som kan bära å trösta... Men ikväll dög varken mamma eller pappa, men när farmor kollade förbi så blev det tusen ggr bättre å Maja somnade direkt på hennes axel å lades nöjd ner i vaggan efter lite farmormys... Så ju hoppas vi att hon sover för natten! Lyx med släkt som kan avlasta!

• 12Juni

Oj oj alla växer så det knakar. Maja är åtta veckor och väger nu 4830g å är 55,5 cm... Innebär en ökning på nära 2 kg å 8 cm haha... Otroligt:) MoaLi - lite skoj att vi va beräknade samma bf men att det nu skiljer 5 veckor mellan våra små :) så mycket för att lita på bf

• 12Juni
    Moa Li skrev 2012-07-19 21:28:11 följande:
    Ja, fast de ligger rätt näta i längd och vikt ändå. Alice är nästan 4½ kg och 56 cm. !Glömmer" att hon är så liten, för hon är rätt stadig

Ja de är väldigt lika i vikt å längd.

Nu på morgonen ska jag på efterkontroll på kvinnohälsan. Om jag går igenom den utan anmärkning så är jag sååå sugen på att börja röra på mig lite mer med träning!

Tänker testa mammabootcamp en gång för att se vad det är. Annars har jag ju kort på actic, men lite skönt att kunna ha med Maja på träningen med. Mindre logistikproblem hemma då när mannen med tränar en del.

Är det någon som tänkt gå på vattenlek i höst? Jag har anmält mig till start v 34 på onsdagar.
  • 12Juni

Sandra f. Jag funderar på att göra det. Vore skoj att testa. Dock vet jag inte om jag litar på att dottern fixar en timme i vagn å vara nöjd... Vagnen är ingen favoritplats direkt :)

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012