Inlägg från: Moa Li |Visa alla inlägg
  • Moa Li

Linköping maj/juni 2012

Varit på kvinnohälsan idag och lyssnat på bebisens hjärtljud.

Börjar känna mig tjock. Blir proppmätt efter bara några tuggor mat och flämtar för minsta lilla. Men det är det värt! Har varit en riktigt bra dag på jobbet!

...fast i morse var vintern tillbaka. 

• Moa Li

Ikväll hade jag tänkt att "fylla i" utväxten i mitt hår - men slutade som många gånger förr med att jag färgade i hela. Typiskt. Nu har jag gått från en ljusblondslingad brun till en dassig ljusbrun.

Tur att livet inte går under för det. Kanske kan ha i lite mer rött.

• Moa Li

Ni som är lärare med ferietjänst... kommer ni jobba under sommaren och gå hem på mammaledighet först till höstterminen?

• Moa Li

Var hos BM igår. fick höra hjärtat och mäta magen. Allt såg bra ut. Fick väga mig också, och jag har gått upp 13 kg. Får bli många och långa promenader i sommar.

• Moa Li

Sandraf: Ja, en hel djungel med föräldraledighet, ferieanställning och lärartjänst. Verkar som vi kommer gå över till ferieanställning från tjänstemannaanställning nu. Ska fortsätta läsa på kring detta.

Ja, många långa promenader ... och INTE chokladbollar på varje fikastopp för mig. Ska börja dricka te med mjölk - inget socker och inte kaffe (har slutat helt med kaffe sedan jag blev gravid då det gjort mig illamående.) Det bästa är att jag är envis - ska gå!

• Moa Li

NU NI tjejer så ska ni få höra en stor nyhet! Under de senaste 5 åren har jag till och från planerat att starta ett eget företag. Idag har jag tagit det första lilla steget. Jag har bestämt företagets namn. Känns som det finns så mycket att se fram emot nu ... bebis, vårsolen som viskar om sommaren och eget företag litet företag under det kommande året!!!

Jag verkligen älskar att vara gravid! Så många möjligheter som dyker upp och det finns och så mycket att se fram emot! Underbart! Älskar våren, och att vara gravid samtidigt är helt fantastiskt!

Kram från Moa Li

• Moa Li

LindaVE: Jag kommer sy barnkläder och har skrivit en barnbok som snart är klar, som vänder sig till barn i grundskolan.

• Moa Li

Tack för lyckoönskningarna. Ska på möte på Närligslivets Hus nu i veckan för att gå igenom affärsplanen och bolla några praktiska bitar som jag är osäker på. Men nu ska jag verkligen se till att registrera företaget.

Ännu en underbar vårdag ute. Ligger i sängen och slappar lite fortfarande men ska snart hoppa upp. Vet inte när jag senast var uppe innan kl 9 en lördag. Underbart med sol

• Moa Li

KnytetsMamma: Jag planerar att vara hemma på heltid under hösten, fram till skolstarten i januari. Kommer att ta ut 4 dagars föräldraledighet under hösten och en dag utan lön alternativt sparad semester. Bebisens pappa kommer att vara föräldraledig 1 dag under hela hösten. Från januari kommer jag jobba 1-2 dagar och då är pappan hemma. Det lutat år att jag jobbar 2 dagar under våren.

Efter det vet jag inte. Har en dröm om att jobba 80% och att pappan också jobbar 80 % och ta en dags föräldraledigt från när barnet är drygt 1 år och förhoppningsvis börjar på dagis. Då blir det 3 dagar på dagis och 2 + helg hemma med mig, pappan eller båda oss.

...sen kanske det inte alls blir såhär Flört

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012