Inlägg från: franed |Visa alla inlägg
  • franed

Linköping maj/juni 2012

Vi kommer på fika :) Håller tummarna för att regnet håller sig borta. Jag blir minsann lite avundsjuk på er som har bebisar som sover lite längre perioder. Vi kör oftast med 2 timmars sömn, väldigt ovanligt att E tycker han ska sova längre. Men, men allt har sin tid... Ses sen :)

• franed

Kollade just med M hur han gör med mjölken vid matning med nappflaska. Han värmer faktiskt i micron, men tar ut och skakar på flaskan hela tiden. Cirka 30 sekunder om mjölken är kylskåpskall och det är cirka 100ml mjölk i flaskan. Men mycket viktigt att ta ut och skaka lite med jämna mellanrum så det blir jämnvarmt. Kroppstemperatur är det på mjölken E får.  E får ungefär 100ml per gång men det är inte alltid han äter upp allt. Som jag förstod det på bvc är ju risken med att värma i micro att det blir för varmt (precis som du skrev Javli), men om man tar ut den hela tiden och kollar behöver ju inte det hända. M tyckte det var baltigt med vattenbad och verkar va nöjd med microvärmningen Lycka till med matningen nu KnytetsMamma
    Vi  var på bvc i dag, nu är E 62 cm lång och väger 5830g. Undrar var det här ska sluta...  
    Grattis lilla a till att du blivit faster. 

• franed

Jag vill också träna. Vilken dag har ni tänkt? Var inne på hemsidan och skrev en intresseanmälan, sen hittade jag nåt annat formulär där man skulle önska dag också. Har inte fyllt i det än. Men vore kul om vi kan gå tillsammans. Kan, som det ser ut nu vilken dag som helst.
    Jag var och köpte en ny babysitter igår, den jag hade var gammal och gick inte att tvätta. Den nya gungar lite och har en båge med kul figurer. Att den gungar funkar bra, figurerna är mindre populära. E är rätt så misstänksam mot dem och gillar läget bäst när de är långt bort. Där fick jag för att jag skulle göra det lite roligare Nu har han somnat i den. Tror det blir min nya favorit grej .
    Ha en bra dag alla! 

• franed

Före lunch tycker jag också verkar bra. Då var det tis, tors och fre man kunde välja på. Tis eller tor kanske?

• franed

Vilken smart idé Lilla a med husbilssemester Hoppas ni får en riktigt bra resa. Jag försöker komma på nån semestertripp vi kan göra, helst utan bil... vår är fortfarande ur funktion, det gäller att hitta en ny snart. Undrar om en kryssning kan funka med en liten bebis. Då behöver man ju ingen bil
    I dag är det en klarblå himmel, så ut ska jag, får bli en picknick i det gröna tror jag. 
    Ha en riktigt solig och bra dag allihop. 

• franed

Förresten Lilla a har du provat att träna easy line, styrketräning i grupp. Jag tycker det kan va riktigt kul, med rätt ledare och rätt musik. Är inte heller så mycket för det där med maskiner för övrigt.

• franed

Ja, Elvin är en hejare på att lyfta huvudet han är dock mindre bra på att sova... (fortfarande) Men igår var vi i Vadstena och såg en 45 minuter lång föreställning på slottet, E var tyst hela tiden (sov en stor del av tiden) . Jag hade spanat in en flyktväg om han skulle börja skrika och jag var rätt säker på att vi inte skulle klara hela föreställningen, men ibland så har man tur
    Håller med dig Sandraf om att det är så här sommaren ska vara. Så jag hoppas det fortsätter så här
    Ha de gott i solen allihop! 

• franed

Fy, stackars Benjamin. Hoppas ni får en bättre dag idag. Bilen är ett bra sömnmedel tur den finns att ta till när det behövs. I dag tyckte Elvin att det var dags att vakna kl 5, kan lugnt säga att jag inte delade den uppfattningen... Nu sitter han och stirrar med stora ögon på figurerna  i sin babysitter, han verkar inte veta om han ska gilla dom eller inte. Tror nog, gillar inte, kommer att vinna i den här gången också. 
    Håller tummarna för inte magsjuka KnytetsMamma, men hoppas mannen kryar på sig snart.
    Ha en bra dag i solen  

• franed

God morgon! I natt sov E hela 4 timmar!!! Ett pass iaf, sen återgick vi till ca 2 timmar åt gången. Man får vara nöjd med det lilla Nästa vecka åker vi till västkusten, ska bli skönt att komma iväg lite och kul att se något nytt. Har inte varit så mycket på den sidan, ja i Göteborg då men för övrigt har jag inte sett så mycket. Hoppas lilla E också kommer tycka det är roligt. Tur att han gillar att åka bil
    När vi var på Skänningemarken så ville inte E ligga ner, eftersom han är en tung klump orkade jag inte bära så länge, provade då att palla upp honom i vagnen (satte skötväskan bakom honom), han blev hur nöjd som helst. Är då lite inne på det som ni andra också har börjat tänka på, när börja använda sittdelen? Jag tror att jag ska börja prova använda den. Har inte kollat så mycket på vår sittdel men det står att den har ett helt plant liggläge, så då kan det väl inte vara nåt problem... eller?
    Vill gärna ses snart, nästa vecka kna jag inte, men sen har jag all tid i världen. Vad sägs om favorit i repris, picknick i Trädgårdsföreningen, tex på onsdagen eller torsdagen i vecka 33 (alltså nästnästa) vecka?
    Lycka till med namnfesten MoaLi, kul idé
    Ha en bra dag nu alla! 

• franed

Nu är vi hemma igen! Vår tur till västkusten var kanon och det gick himla smidigt med lilla E. Hittade lite roliga affärer att shoppa bebissaker i. Köpte dock inte så mycket men skulle vara duktig och köpte en ny ergonomisk napp, den gillas inte alls... Han vill mycket hellre ha sina "oergonomiska" nappar. Ja, ja så kan det gå. Undrar vad som kan gå fel om vi fortsätter använda de "oergonomiska"
    Jag kan fika på torsdag, 14.30 passar mig  
    Nu fortsätta se på handboll, packa upp väskor och tvätta.  

• franed
    God morgon!
    Fast här har vi varit vakna ett tag. Måste verkligen se om vi inte kan ändra lite på sovtiderna, har ingen som helst lust att vakna kl. 5 varje dag. Man skulle ju kunna tänka att lilla E kunde ligga vaken själv, men det går inte för sig, det är den stunden på dagen han pratar som mest (det känns så iaf) och det är ju roligt, så då pratar jag
    Ja, de ergonomiska napparna var ju rätt dyra, så jag får väl vara glad att han ratade dem och hellre vill ha sina något billigare nappar  

Picknick torsdag 16/8 kl.14.30, ses på grusplanen utanför Tropikhuset i Trädgårdsföreningen:

KnytetsMamma och Frida kommer
    Franed och Elvin kommer
  • franed

Det blev visst en tidig morgon... igen. E vaknade halv 5 och tyckte inte vi skulle sova mer, men nu har han somnat om och vad är klockan, 7.40, det är ju fortfarande morgon, det blir en lång dag det här. Men den ser ut att bli fin iaf, solen skiner och det är blå himmel
    Sandraf, angående träning, jag tror jag kan både onsdag och torsdag, minns inte vilka tiderna var de dagarna men vi kan väl kolla in väderprognosen i morgon igen och sen bestämma vilken dag som blir bäst. Nån mer som vill med så säg bara till. 
    Hoppas alla får en fin och härlig söndag  

• franed

På onsdag skulle det passa mig bäst att prova på lite träning. Tyvärr verkar vädret just nu inte vara så bra på onsdag. Sandraf när passar det dig?
    Såg att korpen har gympa på Collegium där man kan ha bebisar med sig, tisdagar kl  10.00, nästa vecka har dom prova på vecka (gratis), kanske kan vara kul att testa
    Vi har en britax-smart vagn, gillar den för den är inte så stor och den är inte så tung. Kanske i minsta laget om man är lång (pappan tycker den är lite låg) men för mig (158cm) är den perfekt. Enkel att fälla ihop och lyfta in i bilen.
    KnytetsMamma, hoppas ni får en trevlig semester tripp till Öland
    Ha de bra allihop! 

• franed

Passet i morgon är 13.30, på yr.no verkar det just nu som att det inte ska börja regna förrän runt 16 i morgon... Men nästa vecka kan jag nästan när som helst om det passar bättre. Nu dax för lunch

• franed

Japp, vi pratar mama booth camp, jag såg även att korpen har mammagympa på collegium, prova på nästa vecka på tisdag. Nån som vill prova? Men om du också vill prova mama booth camp lilla a så kanske vi ska ta det nästa vecka? Jag kan inte onsdag nästa vecka men alla andra dagar.

• franed

Ok, då tar vi träning nästa vecka.
    Jag var på ÖF i Valla i måndags, trevligt. Om jag inte minns fel ska de göra handavtryck i morgon och på måndag. Det är också en sångstund nån gång på mitten. På måndagar är sångstunden 10.30, så den är säkert runt 14 på onsdagar. Jag kanske går dit i morgon jag också, nu när ni ska dit Lilla a Alltid roligare när man känner någon.
    Ikväll hade vår lilla E en gråtattack som inte ville sluta. Tror inte han någonsin gråtit så mycket eller på det sättet. Det är verkligen hemskt när man inte vet vad det är som är fel eller vad man ska göra för att det ska bli bättre.
    Oj, nu missar jag visst Dallas, hade ju tänkt spana lite på det. Ha dé. 

• franed

Javli: på informationslappen man fick står det att de vänder sig till de familjer som tillhör deras BVC, men när jag var på BVC senast (hade inte fått infolappen då) frågade jag och då sa de att alla var välkomna. Hon förklarade att det hade varit så förr men nu var alla välkomna. Så jag gissar att man glömt uppdatera infolappen...
    Det är måndagar fm 09.30-12.00 och onsdagar em 13-16. 
    Nästa vecka tänkte jag prova lite gratis träning, tisdag är det på Collegium kl.10.00 och sen mamma boot camp någon annan dag. Nån som vill hänga på och i så fall vilken dag passar det med mamma boot camp?
    Ikväll blir det babysim (med Lilla a), ska bli intressant att se om lilla E tänker vara lika skeptisk till stor bassäng som till badkaret

• franed

Napp! Vi hade ju lite användning för den på slutet Hoppas ni får en kul stund i vattnet Sandraf. Tror inte du behöver oroa dig för att visa upp dig i bikini, alla är så fokuserade på sitt. Men jag kände lika dant. Dumt egentligen att man ska behöva känna sig obekväm. Men jag lovar det går över fort
    I natt gick det bra att sova till kl 2, sen har vi varit vakna en gång i timmen minst, vid 6.30 gav jag upp, nu ligger Elvin och tjattrar i babysittern, han kommer troligtvis somna snart, han är ju lite trött... 
    I dag är det lite mammagympa med Lilla a som står på schemat, ska bli kul och säker jobbigt, pust. Har också anmält mig till torsdag, känner redan att det kommer bli jobbigt  

• franed

Japp, jag ska också dit. Först ska jag på babymassage, ska bli kul att se vad Elvin tycker om det . För övrigt har jag träningsvärk i ryggen... Undrar vad det kan bero på Lilla a
    Nu har Elvin förstått hur man slår på katten för att få musik i babygymmet. Det var roligt de första 10 gångerna, enligt mig, men Elvin verkar inte tröttna  
    Minns inte heller vad vi sa om träff nästa vecka, vet att vi pratade om tisdag eller torsdag... Nån som vill tycka till? Ses sen Sandraf och Lilla a 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012