• Javli

Linköping maj/juni 2012

Åh, här händer det grejor!
    Ett stort grattis till man och fru, Knytets mamma!! Vad roligt för er och det låter som ni hade en underbar dag med!

I morgon blir Linnea två veckor, helt otroligt vad tiden går. Vi har åkt in och ut ur sjukhuset för gulsoten men nu har den lagt sig, äntligen och vi får vara hemma. I helgen som gick tog vi och gjorde en utflykt till släkten i södra sverige. Linnea sov hela vägen och det har varit underbart att få se henne ihop med våra föräldrar för första gången. Satt och grät för det var så fint =).

Nu är vi åter hemma och Linnea har sedan i måndags haft världens magknip efter måltiderna och varje kväll. Hemskt att se henne så ledsen. Nu har vi iaf provat ge henne Sempers magdroppar och Minifom. Hoppas detta hjälper.

Jag tänkte sikta på att följa med och fika på söndag förutsatt att tjejens mage lunar ned sig, annars är det svårt att sitta och prata med en skrikande bebis =(. Men vi håller tummarna =)

ha en underbar dag i solen alla!

• Javli

Vi kommer på fikat idag =), ska bli mysigt att ses igen, tar med mig maken också!

• Javli

Hej på er i sommarvärmen!
    Vi får tyvärr hoppa fikan idag, Linnea har haft det tufft hela lunchen och varit så ledsen. Vi kämpar fortfarande med maten och tillslut somnade hon helt utmattad. Mamman, jag i fråga, är också rätt trött så vi tar en hemma-dag idag och hoppas kunna följa med vid nästa tillfälle.

Amningen fungerar bra men hon kan bli arg vid bröstet och det verkar vara så att hon inte får tillräckligt med mat. Hon verkar vara inne i en tillväxtperiod och min kropp har inte hängt med riktigt. Efter mycket kämpande provade vi med ersättning som komplement och då somnade hon direkt, mätt och nöjd. En lycka för mamma-hjärtat.

Kram på er!

• Javli

Hej på er!
    Var tog värmen vägen? Regn och rusk så långt ögat når! Snart kommer väl den härliga värmen tillbaka igen =).
    Med oss är det bara bra, Linnea är 3 veckor nu så tiden går fort.

Vi har verkligen haft en berg-och-dalbana under dessa veckor. Första veckan fungerade allt toppen, amningen flöt på och hon var så nöjd. Sedan blev det en period med skrik och oroligheter och vi började med magdroppar och det verkade hjälpa. Sedan började tyvärr amningen strula, det är en tjej som växer mycket och min mjölk räcker inte till så vi har fått stödmata mer ersättning. Nu blir det väldigt oroligt och skrikigt vid varje amningstillfälle så just nu pumpar jag och ger henne på flaska, vilket verkar fungera bättre. Till detta får hon ersättning också för att bli mätt och nöjd. Det är verkligen synd att jag inte kan amma henne längre men efter två veckor av skrik och oroligheter så känns det långt borta att kunna helamma igen =(. Men det viktigaste är att hon är nöjd och glad!

I övrigt att hon en härlig bebis som börjar bli mer och mer vaken, igår kunde hon följa vår blick en längre stund! Underbart att se! Och hon har sovit sex timmar i sträck 3 nätter i rad!

Stor kram på er!

• Javli

Ett stort grattis franed! Vad underbart att ni har fått er bebis i era armar!

Vi hejar på Knytets mamma och MoaLi och era bebisar, hoppas de inte dröjer alltför länge!

På torsdag blir min lilla flicka fyra veckor- helt otroligt vad tiden går! Nu i helgen åkte vi till Gävle och bodde på hotell! Resan gick bra och Linnea sov hela vägen. Vi lyckades matcha in sovtid så vi kunde äta på hotellets restaurang på kvällen, mysigt. Sedan var det Linneas tur att äta gott tyckte hon för hon var vaken till halv fyra på morgonen..hihi..Vi har äntligen hittat rätt med maten och hennes magknip har gett med sig. Hon får fortfarande mat från flaska och det går bra. Vi kan också ha koll på hur mycket hon ätit.

• Javli

Åh, idag har vi haft en underbar dag!

Linnea har ätit och orkat vara vaken ungefär 1,5 timme per gång och sedan sovit två timmar däremellan. Nu sover hon gott inför natten med en nöjd mamma! Tyvärr ammar jag inte längre men hennes mage fungerar bra och det är det viktigaste.

Nu längtar vi efter alla bebisar som ska komma, snart är de här!

• Javli

Sandraf: Hoppas ni får en bättre dag i morgon, lite sömn gör säkert gått för Benjamin! Han kan ju ha varit lite trött sedan helgen? Många nya intryck. Linnea var lite extra trött och ledsen när vi kom hem från en resa för två veckor sedan.

• Javli

Ett stort grattis till flickan, Knytets mamma! Din förlossning låter som en underbar upplevelse! Vilken härlig början på ert nya liv tillsammans med Frida! Mys ordentligt hemma nu =).

Hoppas allt går bra för er andra också och vi hejar på dig MoaLi och er bebis!

För oss går det bättre och bättre. Linnea växer så det knakar, på fyra veckor har hon ökar 900gr i vikt och växt 2,5 cm. Börjar bli stora tjejen nu! Vi har kommit in en bra rytm vad gäller sömn och mat. Nyckeln till en nöjd tjej är att få mat oftare. Förut kunde hon sov hur länge som helst på dagen och detta gjorde att hon blev jättehungrig på kvällen, fick magknip, och kunde inte sova då. Nu får vi väcka henne så hon äter regelbundet cirka var fjärde timme dygnet runt. Detta gjorde underverk och nu orkar hon vara vaken lite mer på dagarna och sover bättre på natten.

Jag känner också för en fika snart och att träffa er alla igen!

Många kramar

• Javli

Jag fick inte heller några råd ang. rörelse efter förlossningen. Bara att ta det i lugn takt men att jag gärna skulle ut och röra på mig. Vi bodde ju kvar ett tag på sjukhuset så jag försökte gå i korridoren. När vi kom hem tog det nog 2 dagar tills det att jag följde med på en lugn hundpromenad. Så det är nog inte fara att gå en lugn promenad med vagnen en stund men man ska säkert akta sig för att överantstränga sig, typ springa eller jogga.

Här hemma flyter det sakta på, vi börjar få in bra mönster över dagen och natten och Linnea har redan fyllt en månad! Hon vägdes och mättes i torsdags och hade växt 2,5 cm och ökat 900 gr i vikt på fyra veckor. Stora tjejen! Det blir lättare att skilja på dag och natt och oftast somnar hon för kvällen vid 20.00, åter ett litet mål vid 22 och vaknar igen vid 4, äter och sover till 7 eller 8. Idag vaknade jag före Linnea och hann äta frukost, kändes väldigt konstigt!

Jag ses gärna för en fika, är ledig de flesta dagar framöver =).

• Javli

Linnea har haft en tillväxtperiod i gårkväll/natt vad gäller maten. Hon får ju endast från flaska nu så vi har bra koll på hur mycket mat hon får. Igår var hon vaken från 18.00- 00.30 och åt sig verkligen genom kvällen, sedan somnade hon gott i vagnen. Märks att hon växer och att det går åt mycket energi att upptäcka omvärlden!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012