Inlägg från: sandraf |Visa alla inlägg
  • sandraf

Linköping maj/juni 2012

Min snälla lilla bebis kände bog på sig att jag var jättetrött för han sov till 05.45! nu känner jag mig laddad för flytt!

• sandraf

Knytetsmamma: benjamin har ibland ryckt så mycket i sömnen att jag blivit rädd att han har ett epanfall. Det är synkat armar och ben som Lilla a skrev om. du kan väl dock föra vidare vad.de säger på bvc om de säger något av intrraae. flytten igår gick jättebra pch benjamin var jättesnäll och sov sig igenom hela dagen utom vid mat då. Det känns jätteskönt att valna upp här ute på landet och titta ut på det vackra panoramat vi har utanför sovrumsfönstret. var uppe och ammad när solen precis höll på att gå upp och det var underbart vackert! idag fortsätter jag väl att packa upp. vi måste hämta lite blommor och smått i lägenheten också men det mesta står här i huset i drivor. nu måste jag släppa ut hunden innan hon får för sig att golvet är en gräsmatta. ha en fin dag!

• sandraf

Idag är jag trött! i söndags flyttade vi och eftet det har vi plockat och fixat både ute och inne. på nedervåningen är vi i princip klara och det känns superskönt. Huset har dock redan testat våra fixarskills. vi har fixat läckande handfat och fått röja upp i källaren eftersom ett rostigt avloppsrör gjorde att det blev stopp i avloppet och allt trängde upp ur brunnarna i källaren. nu har köksfläkten börjat låta konstigt så det måste vi försöka fixa innan dagens gäster kommer.

den här veckan har tre av mina hemmakompisr kommit på spontanbesök vilket var jättekul. det var första gången de träffade benjamim och han charmade dem så mycket att jag höll på att bli en bebis fattigare. :) idag blir det tredje natten på raken som vi har övernattning och imorgon kommer benjamins mormor och morbror och stannar i alla fall till på måndag. jag känner mej ganska mör men samtidigt ät det jättekul att folk kommer och hälsar på. nu ska jag försöka vila en stund medan erik fixar till det sista innan vi får gäster.

förresten så har skrutten börjat le och skratta massor när man busar med hokpm. som mamma blir man lyckligast i världen när han fyrar av ett stort leende och pappa blev rörd så att det kom en tår första gången benjamin log för att de busade.

jag hoppas att ni alla får en superbra dag. Om någon mer är sugen och vädret håller i sig kanske vi kan ta en picnic någon gång nästa vecka. skulle vara kul att träffa några av nytillskotten och även prata lite skit såklart. :)

• sandraf

Men vad tror ni om picnic på torsdag em, vid 3 kanske? jag kan annars när som utom imorgon fm. om vädret skulle vara dåligt kanske vi får styra om till ett fik eller nått sånt. jag har ju bara träffat ester och jag ser fram emot att träffa de andra guldklimparna.

• sandraf

Grattis MoaLi! nu har äntligen alla våra skruttar kommit, vackra, välskapta och alldeles underbara!

• sandraf

Idag är första dagen på länge som jag vaknar och känner mig pigg och relativt utvilad! jag var duktig och gick och la mig kl 11 för att läsa i min spännande bok samtidigt som jag ammade. sen sov benjamin ända fram till strax efter 5 vilket bara har hänt en gång tidigare. efter amning och blöjbyte somnade han om i sin vagga och minus några gånger med nappistoppning (nytt ord som borde finnas) :) sov han till halv 9. han kan ha varit så trött pga att han var lite orolig igår kväll. jag tror att det först var en fis på tvären och sen efter det var han bara för trött för sitt eget bästa.

nu är det dags för en ny blöja och sen frukost till mamma.

ha en bra dag allihop!

• sandraf

Jaha då kan jag bara meddela att jag förmodligen inte kommer tt vara så aktiv här på ett tag för idag fick min mobil och min i princip enda internetkälla åka biltak för att sen ramla av och bli överkörd av en buss. Dålig start på min dag kan man säga! Benjamin är dock på strålande humör vilket passar utmärkt då vi snart får gäster. Nu sk jag försök samla ihop min amningshjärna så att vi undviker fler tabbar idag.

Ha en bra dag!

• sandraf

Nu är jag tillbaka! Jag fick ut pengar till en ny telefon på försäkringen och eftersom jag inte utnyttjat försäkringen tidigare behövde jag inte betala någon självrisk så jag "fick" i princip en ny likadan mobil. Jag hade verkligen inte räknat med att få ut så mycket.

Jag ska nog också ta och härma Moa Li med vattenfärgsfotavtryck. Jag ångrar att jag inte gjort det från att han var nyfödd men men. På fredag är min lille plutt 10 veckor och han är i en så otroligt rolig utvecklingsfas. Man kan busa med honom massor och han ler och "pratar" massor. Dock blir han emellanåt väldigt trött och kinkig men med tanke på hur aktiv han är när han är vaken är det inte så konstigt.

Igår åkte vi ut till sommarstugan i Motala. Vi behövde lite semester kände vi så vi passade på när Eriks föräldrar inte var där så att vi kunde få lite egentid. Idag har vi haft det hur härligt som helst. När jag satt och läste i solen satt benjamin i sin babysitter i skuggan och pratade och skrattade. Han satt vaken och nöjd i över en timme, nästan bort emot 2 tror jag. Lite senare på em la jag och benjamin pss på gräsmattan i skuggan och vilade tillsamans medan både pappa Erik och hunden tog sig en tupplur precis bredvid.

Nu sover lilleman så gott på pappas arm (han har ett enormt närhetsbehov just nu). Vi får väl se om erik kan få i sig några jordgubbar utan att benjamin vaknar och blir ledsen.

För mig passar det bäst att fika på fredag eller i slutet av nästa vecka. Vi åker hem till värmland nu i helgen och kommer tillbaka på onsdag.

Jag tycker att det låter som att de fleata av er har det ganska så braed era små. Då fortsätter vi väl på det spåret!

Kram

• sandraf

Moa Li: benjamin sover fortfarande sådär mycket ibland. Till mig sa bvcsköterskan att bebisar kan sova upp till 20 h per dygn. Om de skulle säga något annat till dig får du gärna berätta för ibland känns det som att benjamin sover orimligt mycket. Han är ju dock pigg och glad annars så min teori är att han sover så mycket för att kunna växa ikapp :).

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012