• Katja77

Vegetarisk vad ska ni äta till middag- tråd

Hej!

Jag brukar skriva i den vanliga middagstråden men alla där verkar äta kött mest varje dag och det är dåligt med inspiration på vegetarisk mat. Jag är lite nybörjare, slutade äta kött i somras så jag har inte så stor repertoar av recept ännu. Jag har iallafall så smått börjat lära mig äta bönor.

Så, ni ickeköttätare, vad ska ni ha till midag?

Idag ska jag äta fullkornsris, gröna bönor och en gryta på quornbitar, chaminoner, lök, provencalska kryddor och cf.

• Svar på tråden Vegetarisk vad ska ni äta till middag- tråd
  • YummyMami
    Lilia skrev 2012-08-16 12:42:13 följande:
    Räkor är inte vegetariskt!

Ja jag vet, Vegetariangränsen går lite här och där för de flesta. För vissa vid skaldjur för andra mjölk. Vissa äter ost andra inte pga löpet, jag äter ibland skaldjur dricker mjölk och väldigt ibland tar jag även lite ost. Men det mesta jag äter är vegetariskt, räkorna är bara att utesluta i hemmagjorda Kinamixen, det blir faktiskt godare så.
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • Lilia
    YummyMami skrev 2012-08-16 13:40:59 följande:
    Ja jag vet, Vegetariangränsen går lite här och där för de flesta. För vissa vid skaldjur för andra mjölk. Vissa äter ost andra inte pga löpet, jag äter ibland skaldjur dricker mjölk och väldigt ibland tar jag även lite ost. Men det mesta jag äter är vegetariskt, räkorna är bara att utesluta i hemmagjorda Kinamixen, det blir faktiskt godare så.

Jag skulle inte anse att man är vegetarian om man äter räkor.
  • YummyMami
    Lilia skrev 2012-08-16 13:43:57 följande:

Lilia skrev 2012-08-16 13:43:57 följande:

Om jag skriver "det mesta jag äter är vegetarisk" är inte ett påstående för att vara Vegetarian, utan jag bara föredrar vegetarisk och äter aldrig gris, ko, får, häst kött. Dock äter jag ost ibland vilket innehåller kotarm.