• Filippa32

UL-bilden - tjej eller kille?

Hej!

Jag väntar mitt andra barn i februari, och kan ju inte låta bli att spekulera i om det blir en kille eller tjej den här gången. Jag har en kille sedan tidigare, och visst vore det kul med en av varje... Men en kille är lika välkommen såklart, då får ju storebrorsan en lekkamrat eftersom det blir ganska tätt emellan dem.

Jag kan inte utläsa något av UL-bilden...  Ser man bara ben eller en navelsträng, eller nåt annat?
    Vad tror ni??

• Svar på tråden UL-bilden - tjej eller kille?
  • HelenFr

Det är väl inte helt rätt vinkel för att utläsa könet om jag har förstått saken rätt... det är väl lättast om man ser under eller ovan ifrån tror jag...

Lycka till med liten oavsett... :) 

• Filippa32

Helen FR: Tack .

Ingen annan som ser något?

• elizat

Det är inte rätt vinkel. Pojkar är ju lätta att se medan flickor är lite svårare. :)
    Inget annat fota som visar underifrån? Man ser tydligt om det då finns en pung eller inte. :)

• slinkywookie
    Filippa32 skrev 2011-12-02 10:07:57 följande:
    Helen FR: Tack .

Ingen annan som ser något?
    Aortabagen syns fint. Likasa ryggen och huden som tacker hela ryggraden, precis det ska. Annars syns inget annat...
  • slinkywookie

Ryggen =ryggraden i sag. snitt.

• Filippa32

Nähä, förblir en överraskning då!
    Tack ändå för att ni kikade!

• Mathilde

Hej!  Jag ville gärna veta könet på min bebis och gjorde ett könsultraljud i Danmark i vecka 15+3. Min sambo är från Danmark och vi bor i Skåne så eftersom man kan få veta könet redan i vecka 15 i Danmark så gjorde vi det där. På det ultraljudet sa barnmorskan att det var en liten pojke. Vi fick till och med bilder där hon hade ritat in en liten pil som pekade på snoppen. Idag har jag varit på rutinultraljud på Universitetssjukhuset i Lund och barnmorskan där sa att hon var 99% säker på att det var en flicka. När jag berättade för henne att jag gjort ett könsultraljud i Danmark för 3 veckor sedan och fått reda på att det var en pojke så  sa hon att hon inte fattade att man vågade uttala sig om könet så tidigt som i vecka 15. Sedan pekade hon på något och sa att här ser man två blygdläppar och en liten springa. För att vara helt säker kallade hon in sin kollaga. Hon hade inte sagt till kollegan vad hon trodde att det var eftersom den andra barnmorskan skulle få bilda sig en egen uppfattning. Den andra barnmorska sa direkt att hon trodde att det var en flicka. Nu vet jag inte alls vad jag ska tro. Mycket förvirrande. Kanske borde man lita på de två barnmorskorna från idag för vecka 18 borde ju vara säkrare att se könet än i vecka 15. Samtidigt så har jag ju två "snoppbilder" här hemma. Kan kanske ha varit navelsträngen som såg ut som en snopp eller något. Fast man har ju hört att har de väl sett en snopp så är det en pojke.
    Det jag kan säga till dig att båda gångerna som de kollat efter könet på min bebis så har de kollat underifrån och liksom zoomat in underifrån på könet. På ingen av just de bilderna har man kunnat se bebisen i övrigt. Jag tror inte att man kan se könet från sidan som på din bild. För även om det sticker ut en snopp så är den så  minimal att den inte skulle synas på en sadan bild. Men vad vet jag, är ju knappast någon expert och det verkar ju knappast vara lätt det här med att se könet.

Svar på tråden UL-bilden - tjej eller kille?