Tips på presenter till pojkvän på lång utlandsvistelse
- Hans favoritgodis från Sverige (försök att prata om vad han saknar, tex lakrits finns sällan)
- Mindre smycken (ej för dyra, de kan komma bort på vägen..)
- Tidningar/böcker som han skulle uppskatta (ofta svårt att hitta saker att läsa på sv i utlandet, så om han gillar att läsa är det en jättebra grej)
- Mindre klädesplagg tar just ingen plats. Nya till honom eller nåt som du använt och impregnerat med din parfym ;)
- Små lappar med kärleksbudskap som han kan tapetsera sitt boende med. Eller foton på dig/er i ett fint album
- Blombud (via nätet)
- CD eller filmskivor, kanske egenhändigt brända
Ja.. sen beror det på vem han är, vad han är intresserad av, vart han är och hur er relation ser ut.. och vad han saknar från Sverige!! Alla möjliga småsaker är roligt att få, det behöver verkligen inte vara nåt dyrt eller flashigt. Små gester är liksom grejen, eftersom man ändå inte vill/kan skicka stora och värdefulla saker!
Själv skulle jag behöva tips på 30-års present till en flickvän som helst inte vill fylla 30.. :/ Svårt!! Och dessutom bor vi just nu i var sitt land, så firandet blir nån vecka efteråt då jag kommer ner. Hade velat ta med henne på en upplevele, hotell, spa eller nåt, men det jag ser framför mig är lite för dyrt tyvärr.. eller så blir det budget-en natts-version ;)