Londonföräldrar, hjälp mig!
Frågan är då; vilka områden är bra i den prisklassen? Vi sätter standard före antal rum, så om vi måste bo i en 1 bed i ett år, så gör det ingenting bara standarden är ok. Helst vill jag ju ha 2 beds och kanske uteplats, men det är ju inte säkert att det går. Eller? Jag har kollat runt på Foxtons, findproperty och andra som ni har länkat till men det är ju svårt att på förhand veta vilka områden som är bra och icke bra...
Motivera gärna ifall ni tipsar om områden!
Två andra frågor... Finns någon bra sida/forum där det finns aktiva london-nykomlingar eller där man kan få hjälp med alla hundratusenmiljarder frågor? Och vilka försäkringar ska man ha/ta?
Tack! Hoppas någon svarar :) Detta är såååå spännande!
 Dagisen är dock dyra i hela London. Min dotter (2 år) går 1.5 dag i veckan och vi betalar ca £500/månaden för det. Det är dock bra för henne att gå på dagis märker jag. Hon har börjat prata engelska ord och är mer social och inte lika blyg. Jag skulle undvika childminders eftersom de ofta inte har nån utbildning i ämnet. Vem som helst kan bli childminder... Dagisen känns "säkrare". Från 3 års ålder får de gratis 15h i veckan i en lokal primary school...kallas nursery school. Ni skulle ha anmält senast 15 jan för er 2.5 åring...men de skolor som är länkade till Church of England har egna ansökningsdatum. Dessa skolor är som vilka andra statliga skolor...endast hälften av barnen ska vara medlemmar i kyrkan för att komma in så alla får en chans.
  Dagisen är dock dyra i hela London. Min dotter (2 år) går 1.5 dag i veckan och vi betalar ca £500/månaden för det. Det är dock bra för henne att gå på dagis märker jag. Hon har börjat prata engelska ord och är mer social och inte lika blyg. Jag skulle undvika childminders eftersom de ofta inte har nån utbildning i ämnet. Vem som helst kan bli childminder... Dagisen känns "säkrare". Från 3 års ålder får de gratis 15h i veckan i en lokal primary school...kallas nursery school. Ni skulle ha anmält senast 15 jan för er 2.5 åring...men de skolor som är länkade till Church of England har egna ansökningsdatum. Dessa skolor är som vilka andra statliga skolor...endast hälften av barnen ska vara medlemmar i kyrkan för att komma in så alla får en chans. oj, det blev ett långt och rörigt inlägg. Hoppas det var till hjälp!