Läxor; bra eller dåligt?
Mindre läxor men de bör givetvis inte tas bort helt. Kanske ha mer i vissa ämnen som några skrivit. Anpassa helt enkelt. Dessutom tycker jag att läxläsning på skoltid är något som alla skolor skulle erbjuda.
Mindre läxor men de bör givetvis inte tas bort helt. Kanske ha mer i vissa ämnen som några skrivit. Anpassa helt enkelt. Dessutom tycker jag att läxläsning på skoltid är något som alla skolor skulle erbjuda.
Ni som är helt emot läxor. När tycker ni de ska införas? På högstadiet? Gymnasiet? Högskolan? Eller ska vi skippa "läxor" där med? Jag känner många lärare och även de tycker att det kan bli för mycket läxor. Men de bör inte tas bort helt för det finns en nytta med dem. Men det bör vara läxor som det är en nytta med. Inte bara läxor för sakens skull.
Vittra- Nu satte jag utropstecken eftersom jag syftade på uppgifter. Man har ju massa hemuppgifter när man läser på högskolan och det kan ju liknas vid läxor. Vilka skolsystemet är helt läxfria?
Neelie- Jag tror inte att läxläsning som erbjuds av skolan är något som kostar några stora summor. Dessutom finns det dåliga föräldrar i det här landet. Föräldrar som dels kanske inte kan lära ut, som själva mår dåligt, som är självupptagna och som inte prioriterar sina barn. För de barnen skulle nog läxläsning i skolan göra en stor skillnad! Vi borde väl sträva efter att hjälpa de svagaste i samhället och det här skulle dessutom inte vara en stor kostnad.