• Ambrooke

Finns faktiskt en utväg för er rädda!

Om någon sa till dig att det fanns ett läkemedel eller en teknik som kunde göra din förlossning 25% kortare, minska din smärta och ditt behov av epidural med 60%, halvera risken för kejsarsnitt och sugklocka, minska risken för amningsproblem, förbättra din anknytning med ditt barn, göra så att din partner känner sig mer delaktig vid förlossningen och gör din förlossningsupplevelse mer positiv - skulle du inte kräva att få det läkemedelt/tekniken då??

Nu finns det inte någon medicin man kan ta eller någon sådan teknik.

Men att FÖDA med en DOULA ger alla dessa positiva effekterna och ännu flera!!! ♥

Doula.nu

• Svar på tråden Finns faktiskt en utväg för er rädda!
  • Mary Jo

Det är någonting jag hade kunnat tänka mig,trist att det inte finns några i mitt län! Men bra tips.

Vilja 17/2-10 och bf 28/3-12 <3
  • Ambrooke
    Mary Jo skrev 2011-11-30 22:22:58 följande:
    Det är någonting jag hade kunnat tänka mig,trist att det inte finns några i mitt län! Men bra tips.
    Kanske det finns någon vid gränsen? ring o hör runt dem som är närmast dig!!!
  • Lindreas

Det tråkiga är att det är för dyrt för många. Jag menar absolut inte att någon ska arbeta gratis, men det borde finnas doulor att tillgå via mvc, anställda av kommunen eller liknande.

• Mary Jo
    Ambrooke skrev 2011-11-30 22:28:07 följande:
    Kanske det finns någon vid gränsen? ring o hör runt dem som är närmast dig!!!
    Nej,det var nästan 50 mil till närmaste.. 
    Lindreas skrev 2011-11-30 22:33:14 följande:
    Det tråkiga är att det är för dyrt för många. Jag menar absolut inte att någon ska arbeta gratis, men det borde finnas doulor att tillgå via mvc, anställda av kommunen eller liknande.
     Ja jag håller med! Det är ju en väldigt bra sak och jag tror många skulle gilla att ha det stödet. 
  • Lindreas
    Mary Jo skrev 2011-11-30 22:41:03 följande:
    Nej,det var nästan 50 mil till närmaste.. 
    Lindreas skrev 2011-11-30 22:33:14 följande:
     Ja jag håller med! Det är ju en väldigt bra sak och jag tror många skulle gilla att ha det stödet. 
    Jag hade gärna haft det stödet faktiskt, men vi har inte råd. Och det är jättetrist. Däremot borde det göras mer reklam för doulor, på mvc och liknande, så fler får veta att de finns!
  • Mary Jo
    Sabbi skrev 2011-11-30 22:47:54 följande:
    Kejsarsnitt??
    Det är väl inte alla som vill genomgå en stor bukoperation pga förlossningsrädsla. 
    Inte jag iaf.

Men såklart är det ju också ett bra alternativ för vissa.  
  • Lindreas
    Sabbi skrev 2011-11-30 22:47:54 följande:
    Kejsarsnitt??
    Om man KAN undvika en stor operation så är väl det bra, om man vill föda vaginalt alltså? Det ska inte behöva vara det enda alternativet.
  • Sabbi
    Mary Jo skrev 2011-11-30 22:49:17 följande:
    Det är väl inte alla som vill genomgå en stor bukoperation pga förlossningsrädsla. 
    Inte jag iaf.

Men såklart är det ju också ett bra alternativ för vissa.  

Ne det beror ju vad man är rädd för inför sin förlossning. Att välja kejsarsnitt för mig gör att de saker som jag är mest rädd för försvinner dvs bestånde men.
Svar på tråden Finns faktiskt en utväg för er rädda!