MiaJ skrev 2011-12-01 08:53:39 följande:
Låter jättebra, men skippa kaviaren. mängder med tillsatt socker.
I en msk kaviar är det samma kalorimängd som i en halv banan, men i bananen är det nyttigare naturligt socker.
Vill du ändå ha nåt salt till ägget föreslår jag räkor, du kan äta 10-15 st för samma kalorimänd som i kaviaren. Här finns bara nyttiga proteiner och 0% socker
Jag vet ju inte hur petnoga du vill vara, men många sådana här småsaker gör underverk för resultatet.
Jag vet, jag har provat. Gick ner 12 kilo på 4 månader genom att bara var väldigt noga, tex byta ut kaviar mot räkor och massa andra saker också förstås!
Ett litet tips till som du säkert redan har tänkt på:
se till att vara mätt efter varje måltid, inte NÄSTAN mätt. Det håller inte i längden, jag har testat det också.
Om du inte blir mätt: fyll ut med kalorifattiga livsmedel, en bit paprika, tomat och lite magert kalkonkött brevid ägget, eller kanske lite keso och gurka.... Finns mycket att hitta på.
Lycka till, berätta gärna hur det går!
kram
Tack för svaret!
Men den kaviaren jag äter till ett ägg är inte ens sammanlagt 1tsk, och hinner jag ens äta så mycket tillsatt socker då?
Jo jag äter bra under dagen, bra lunch och middag.. emellan målen äter jag sötmandel eller annat naturligt och hinkar i mig vatten.
Någon frukt på kvällen unnar jag mig om jag är jättesugen, eller en bit 70% choklad.