JonnyLover skrev 2012-01-03 01:33:01 följande:
Det är samma här,jag har väldigt mycke hjärtklappning å ofta.. Jag är i v 19+4 nu..för mej har det varit lika dant hela graviditeten..jag har får ingen ro att sova heller då är hjärtklappningen som starkast..jag önskar det kunde gå över..hur e det för dej nu??har det blivit något bättre??
Jo det är lite bättre just nu, men tycker det blir värre igen i perioder. Har snabb puls i stort sett hela tiden men tycker inte det slår så hårt nu hela tiden. Det tycker jag är det jobbigaste när det slår så hårt så man känner det i hela kroppen, då är det svårt att sova. Är ju även så att om man har hjärtklappning så känner man det tydligare när man ligger ner och försöker slappna av.
Jag får även hjärtklappning efter varje måltid som varar i ca 2 timmar så jag försöker att inte äta så sent så det stör mig när jag ska sova. Och nu har jag även börjat få endel sammandragningar och då kommer hjärtklappningen i samband med det också..... Verkar inte som jag kommer få slippa det.... Typiskt. Har nog vant mig lite vid det nu, i början blev jag livrädd och trodde det var fel på hjärtat vilket gjorde hjärtklappningen ännu värre. Men jag antar att det bara är att härda ut.... Halva tiden kvar nu.