• JonnyLover

gravid v 15,hjärtklappning!fler???

Hej jag e gravid i v 15,jag lider av fruktansvärd hjärtklappning..till och med när jag ligger ner..får inte pulsen att gå ner på något sätt..vilopulsen ligger mellan 116-130 :( mycket jobbigt å jag orkar inte gör speciellt mycke..finns det fler som har så här???nån som vet vad det kan bero på???

• Svar på tråden gravid v 15,hjärtklappning!fler???
  • bebé11

jag fick så under min graviditet också, men jag minns inte vart jag fick höra d att d e typ "normalt" att gravida får så , minns inte vad d berodde på , fan .. en barnmorska berättade now i forgot damnet :(

men jag klarade mig o fick en friisk grabb ! :D

• E Velibo
    JonnyLover skrev 2011-12-01 22:39:02 följande:
    Hej jag e gravid i v 15,jag lider av fruktansvärd hjärtklappning..till och med när jag ligger ner..får inte pulsen att gå ner på något sätt..vilopulsen ligger mellan 116-130 :( mycket jobbigt å jag orkar inte gör speciellt mycke..finns det fler som har så här???nån som vet vad det kan bero på???
    Har haft likadant hela grav, jättemkt hjärtklappning. Tagit alla prover och kollat ekg utan att hitta något fel. Har fått höra att det är normalt med lite hjärtklappning. Tycker dock inte det är LITE hjärtklappning jag haft... Är i v 19+2 nu och det är lite bättre men inte bra. Tycker det är svårt att bli tagen på allvar med detta och allt man får höra är att det är normalt......

Förklaringen var att man får mer blod i kropppen när man blir gravid.
  • E Velibo

Jobbigt också när man får höra att man måste röra på sig...bla bla...  Röra på sig och motionera är det sista man vill och orkar när pulsen ligger däruppe hela tiden!

• JonnyLover

Det är samma här,jag har väldigt mycke hjärtklappning å ofta.. Jag är i v 19+4 nu..för mej har det varit lika dant hela graviditeten..jag har får ingen ro att sova heller då är hjärtklappningen som starkast..jag önskar det kunde gå över..hur e det för dej nu??har det blivit något bättre??

• E Velibo
    JonnyLover skrev 2012-01-03 01:33:01 följande:
    Det är samma här,jag har väldigt mycke hjärtklappning å ofta.. Jag är i v 19+4 nu..för mej har det varit lika dant hela graviditeten..jag har får ingen ro att sova heller då är hjärtklappningen som starkast..jag önskar det kunde gå över..hur e det för dej nu??har det blivit något bättre??
    Jo det är lite bättre just nu, men tycker det blir värre igen i perioder. Har snabb puls i stort sett hela tiden men tycker inte det slår så hårt nu hela tiden. Det tycker jag är det jobbigaste när det slår så hårt så man känner det i hela kroppen, då är det svårt att sova. Är ju även så att om man har hjärtklappning så känner man det tydligare när man ligger ner och försöker slappna av.
    Jag får även hjärtklappning efter varje måltid som varar i ca 2 timmar så jag försöker att inte äta så sent så det stör mig när jag ska sova. Och nu har jag även börjat få endel sammandragningar och då kommer hjärtklappningen i samband med det också..... Verkar inte som jag kommer få slippa det.... Typiskt. Har nog vant mig lite vid det nu, i början blev jag livrädd och trodde det var fel på hjärtat vilket gjorde hjärtklappningen ännu värre. Men jag antar att det bara är att härda ut.... Halva tiden kvar nu.
  • JonnyLover

Vad läskigt,jag får oxo hjärtklappning efter varje måltid..mitt hjärta slår väldigt hårt visa utav gångerna som jag har hjärtklappning..har oxo börjat få sammandragningar,det tycker jag känns obehagligt..jag lär nog inte heller slippa hjärtklappningen..det värsta e ju att man blir så orkeslös..jag orkar inte gå ut å röra mej när jag har hjärtklappning,eller när det gått över för då e jag så trött..

• Zirap

Jag fick en del hjärtrusningar runt den tiden i min förra graviditet. Blev jätterädd. Men sedan fick jag höra att det hade att göra med att den egna blodvolymen ökar då och är en effekt av det. Så det var inget att oroa sig för. Men läskigt var det helt klart.

• JonnyLover

Jo det är väldigt läskigt..men det är ju oxo mycket nytt som händer med kroppen när man är gravid..jag har slutat oroa mej,för det blir bara värrw annars..

• Bebisnr1

Jag har enorma klappningar precis i detta nu och jag vet inte vad jag ska ta mig till, och då är jag bara i vecka 8! Något som kan hjälpa är att ta ett bad i varmt varmt vatten med lugnande oljor och lugn musik funkade på mig första 2 veckorna men nu funkar ingenting. Klappningarna är som värst på kvällarna och så fort jag lägger mig ner så kommer det men även nu när jag bara sitter helt vanligt :o något man kanske borde ta med sin barnmorska nästa vecka för det här gör nästintill ont :o

• strawberri

Jag har lika dant. Får med skyhög puls när jag ätit och när jag ska sova. Är jättejobbigt :(

• snorklan

Jag har generellt haft högre vilopuls under hela graviditeten, normalt har jag runt 55 men nu har jag haft minst 75. Tidigt i graviditeten hade jag jättemycket hjärtklappning, ffa på kvällen, dock mindre nu mot slutet av graviditeten.

• Ina81

Jag hade hjärtklappning innan grav och nu är det värre än någonsin! Är jätte jobbigt men ofarligt! Man får lära sig leva med det.

Svar på tråden gravid v 15,hjärtklappning!fler???