• Pepsi

Ägglossnings test med PCO.

Har en liten fråga om ägglossnings test och PCO, har för mig att jag läst någonstans att ägglossningstest kan vara missvisande när man lider av PCO är det någon som har någon erfarenhet av det?

Tog nämligen ett sådant spontat i söndags för att jag har haft två mindre blödningar de två senaste månaderna. Då visade testet ett svagt men synligt streck, men i måndags var det inget streck på stickan. Hmm..Blev lite fundersam.. :)

• Svar på tråden Ägglossnings test med PCO.
  • n0c87

Jag har också hört (eller typ läst här på fb nånstans) att det är missvisande... Men vet inte säkert fast skulle kunna tänka mig att det är det pga hormonerna osv...

Men skulle va kul att få veta vad som stämmer...

• bollanmollan

På mig har äl funkat.

• Pepsi
    n0c87 skrev 2011-12-02 11:01:57 följande:
    Jag har också hört (eller typ läst här på fb nånstans) att det är missvisande... Men vet inte säkert fast skulle kunna tänka mig att det är det pga hormonerna osv...

Men skulle va kul att få veta vad som stämmer...
    Vi får väl helt enkelt se om det kommer en mens eller ett litet plus... Om inget av de kommer så visade testet fel ;-P
    Får fråga min läkare, ska dit i slutet av Januari :)
  • Pepsi
    bollanmollan skrev 2011-12-03 22:09:39 följande:
    På mig har äl funkat.
    Okej, men har du använt ägglossningstest och det funkar bra?
  • Knasten83

Det är så att ältest mäter LH som man utsöndrar innan ÄL och vi som har PCO har alltid förhöjd LH vilket kan ge missvisande svar. Jag själv fick alltid steck mer eller mindre och det ändrades under dagen, förmiddan starkt sen eftermiddag svagt... Nu har jag varit och gjort VUL som visar att jag inte ägglossat trots att det sett ut så på stickorna. Det är så dumt det där...
    Likaså får jag ägglossningsflytningar var o vartannat dag just för att kroppen försöker ägglossa men kan inte på egen hand... eller iaf sällan.

Jag ska testa att tempa nu.. se om det visar mer!   

• bollanmollan
    Pepsi skrev 2011-12-04 06:55:36 följande:
    Okej, men har du använt ägglossningstest och det funkar bra?
    hehe ja skrev lite snabbt. Ja äl testen har funkat på mig
  • Pepsi
    Knasten83 skrev 2011-12-06 10:07:19 följande:
    Det är så att ältest mäter LH som man utsöndrar innan ÄL och vi som har PCO har alltid förhöjd LH vilket kan ge missvisande svar. Jag själv fick alltid steck mer eller mindre och det ändrades under dagen, förmiddan starkt sen eftermiddag svagt... Nu har jag varit och gjort VUL som visar att jag inte ägglossat trots att det sett ut så på stickorna. Det är så dumt det där...
    Likaså får jag ägglossningsflytningar var o vartannat dag just för att kroppen försöker ägglossa men kan inte på egen hand... eller iaf sällan.

Jag ska testa att tempa nu.. se om det visar mer!   
    Okej, för mig hade det bara kommit fram ett sträck just den dagen. Som sagt vi får väl se om det kommer ett litet plus eller en mens...Eller inget alls :P
  • Pepsi
    bollanmollan skrev 2011-12-06 18:21:47 följande:
    hehe ja skrev lite snabbt. Ja äl testen har funkat på mig
    Då har man ju lite hopp iallafall :)
  • EnsammaMamma

För mig har äl test fungerat, dock hade jag inget utslag när jag sist blev gravid. På testen brukar det alltid bli ett svagt teststreck, det är endast omteststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket som testet är pos. Som du beskriver TS så låter det inte som att ditt test är pos, tyvärr. Kan tillägga att jag har PCOS

• Pepsi
    EnsammaMamma skrev 2011-12-07 07:57:06 följande:
    För mig har äl test fungerat, dock hade jag inget utslag när jag sist blev gravid. På testen brukar det alltid bli ett svagt teststreck, det är endast omteststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket som testet är pos. Som du beskriver TS så låter det inte som att ditt test är pos, tyvärr. Kan tillägga att jag har PCOS
    Det var synd...Men hoppet är det sista som överger en :)
Svar på tråden Ägglossnings test med PCO.