• Anonym (ac)

förtvivlad

Hej Jag har en son på 18 år som precis har flyttat    TILLsammmans med sin flickvän, mitt problem är att dom är råmer o min son som har bott hos mig enda fram till nu har bli vit så förändrad han har ingen egen telefon längre uta n jag måste ringa hennes mobil. hoN kallar mig så fula saker JAG ÄR SÅ RÄDD ATT FÖRLORA HONOM O ATT DOM PÅVERKAR HONOM NU VILL DOM INTE SVARA NÄR JAG RINGER SNÄLLA GE MIG RÅD  TACKSAM FÖR SVAR SNARAST MVH ÅSE

• Svar på tråden förtvivlad
  • barnpsykologen margit

Hej!
    Jag förstår att det känns bekymmersamt när du inte längre har kontakt med din son. Du skriver inte hur långt bort han har flyttat. Om han finns i samma stad så tycker jag att du ska söka upp honom där han bor och prata igenom situationen med honom. Då kan du få en bättre förstålse för om han själv också vill det här eller om han tycker att det är besvärligt.
    Försök också komma till tals med flickans mamma och förklara din situation och se om ni kan hjälpas åt.
    Romer har ofta en mycket stark familjesammanhållning som det kan vara bättre att visa förståelse för och försöka få vara med i än att bekämpa.
    Med vänlig hälsning.
    Margit Ekenbark 

Svar på tråden förtvivlad