Inlägg från: Piano |Visa alla inlägg
  • Piano

Gävleborg?

Det brukar inte vara särskilt svårt att hitta lägenheter i Hudik. Har du ställt dig i kö hos Hudiksvalls bostäder? Hyrorna är tyvärr rätt höga där dock. Min lilla etta jag hade där innan jag flyttade gick på 3500.

• Piano

Gävle vet jag inte så mycket om faktiskt. Det är ju en större stad så det är klart att det är lite svårare men det är ju inte som tex i Sthlm!!
    Jo hudikbostäder är helt okej! De har rustat upp sina områden så man bor rätt bra vart som. Det är ju inte en så stor stad. Vet inte hur länge man får stå i kö, beror väl på om man är kräsen. Ett par månader tar det ju iaf. Förut fanns det en lista på privata hyresvärden på hudiksvalls kommuns hemsida, vet inte om den finns kvar dock.
    Får jag fråga varför du söker bostad där just? Nyfiken som jag är.. :)

• Piano

Då måste jag som infödd hudikbo säja att hudik är hundra gånger trevligare än Söderhamn! ;) Människorna är trevligare.
    Hudik är en jättehärlig stad! Är faktiskt själv lite sugen på att flytta hem igen efter 4,5 år men tyvärr är min sambo inte så sugen på det. Gävle är oxå fint så jag tycker du gör helt rätt i att vilja flytta till Gävleborg! :)

• Piano

Jag flyttade till Örebro och vart fast här pga kärleken. Fin stad och nära till allt men jag saknar mentaliteten och attityden i hudik. Folk här är ofta väldigt svåra och lite dryga innan man lär känna dom.

• Piano

De flesta områden är bra numera. Håsta bodde jag på, där är det trevligt. Lagomt avstånd till stan. Det är inte alltför bra bussförbindelser i Hudik.
    Jag vet faktiskt inte vilka områden som är stökigare numera. Tror det är hyffsat överallt. Iaf i de områden Hudiksvallsbostäder har.

• Piano

Jag jämför med andra platser jag bott på och jämfört med dom är ju hudik vääldigt lungt. Finns inget riktigt "slumområde". Sen är det klart att det finns slödder överallt.

Svar på tråden Gävleborg?