Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Gävleborg?

Om du kollar på Hudiksvalls kommuns hemsida ska det finnas en lista med privata hyresvärdar som du kan ringa.

Jag kollade runt lite där nu men kunde inte hitta den. Vet att den fanns tidigare men den kanske är borta. Registrerar du dig på lägenhet.se så kunde du se 26 privata hyresvärdar i Hudik. Säkert många fler i Gävle.

• Studentpappa
    White Shade skrev 2011-12-04 13:46:22 följande:
    Kan tänka mig att det är en viss skillnad.

Men jag kom på att undra... vilka ställen vill man bo på i hudik och vilka ska man passa sig för? Jag vill inte bo i något stökigt område och sånt är ju omöjligt att läsa sig till då det inte precis står på sidorna som hyr ut lägenheter.
    Har du testat att annonsera i Gävle också? Flyttar du till Hudik så ska du inte bo på Björkberg eller vissa delar av Håsta. 
    Håsta var sämst förut men har blivit bättre, finns dock fortfarande hus med snudd på bara slödder.
    På björkberg är det bara skräp (nästan).  
  • Studentpappa

Japp jag bor i hudik, vi hyrde relativt nära den där lägenheten för några år sedan. I fiskarstan som det heter.

Mysigt område med gamla hus alldeles bredvid centrum. Kan dock vara livat där på sommaren när det är mycket fest.
    Vi fick lägenhet då genom att vi ställde oss i kö hos privata hyresvärdar. Gick faktiskt rätt fort för oss då.

Svar på tråden Gävleborg?