HetaHelga skrev 2011-12-04 02:28:46 följande:
"Som jag har sagt så kommer jag stödja min son vad än han beslutar. Vill han bo kvar där så får han det. Jag kommer inte att tvinga hem honom. Han har det jobbigt som det är och varför ska jag göra det värre.
Ja hon står bakom vad sonen beslutar och tänker inte tvinga honom från stockholm. Det står inte att han nödvändigtvis måste bo kvar i huset med pappans sambo och att detta skulle vara TS vilja.
Jag har redan pratat med csn och de föreslog att jag skulle söka inakorderingtillägg om han vill bo kvar där uppe. Nu måste jag bara ha redan på vad som gäller och vad sambon har rätt till.
Ja i egenskap av vårdnadshavare hjälper hon sin son att söka inackorderingstillägg ifall han vill bo kvar i stockholm. Vill han bo kvar i huset måste de ta reda på vilka rättigheter och skyldigheter han har ekonomiskt gentemot sambon. Konstigt? Nej.
de 2000 kr var bara för mat ingen annat. Utan det skulle hon fundera ut vad jag skulle betala.. Den summan komemr sen när hon har bestämt sig för vad hon ska ha för att min son bor kvar i pappans hus..
Skulle det vara 2000 kr för allt i månaden så skulle jag inte ens protsetera eller nämna det.. men nu är det bara maten som kostar..
Detta var ett svar på frågor som ställt i tråden och kan inte läsas utanför sitt sammanhang. Hon bekräftar att de 2000 handlar om matkostnader. Och konstaterar att om det bara varit den kostnaden det handlat om hade hon inte protesterat. Men nu kan det ju tillkomma fler krav från sambon och detta måste hon nu förbereda sig på juridiskt. Det är detta tråden handlar om.
barnbidrag får han inte eftersom han är 16 år, han får studiebidrag från csn som utbetalas till mig. Underhåll ska jag väl ändå inte betala henne. Hon är inte vårndashavare utan det var ju pappan. Jag kommer att betala till sonen det han behöver..
Hon beskriver bara fakta här. Som ensam vårdnadshavare nu sedan pappan gick bort betalas sonens studiebidrag ut till henne. Sonen får sedan studiebidraget av henne, detta skriver hon tydligt och klart i tråden. Hon är ju självklart inte underhållsskyldig till pappans sambo. Bara till sin son.
Nä nu orkar jag inte ens försöka förklara citaten för dig utan avslutar. Du får själv läsa om och läsa rätt. Utan att tolka in en massa som inte står där. Jag har då inga problem att läsa TS och förstå situationen.