• Anonym (en tanke)

Pappan avled....

Anonym (vad händer nu??) skrev 2011-12-04 00:56:55 följande:
    Ska kontakta en jurist på måndag. Tack
    Nu är jag inte så insatt i vad som gäller. Men min tanke är:

Pappans sambo verkar vilja ha så mkt pengar som möjligt av dig. Jag menar 2000 kr/mån i matpengar för en (iofs en 16-åring)?! Är det verkligen rimligt? Känns som väldigt mkt. Men jag vet inte.
    Iaf det jag skulle vilja råda till är att dina barn försöker att få ut arvet så fort som möjligt så att sambon inte snuvar dom på nåt. Är huset enbart barnens nu så har hon inget där att göra, då är dét HON som ska betala hyra o inte din son.
    Vill sonen gärna bo kvar i just det huset eller är det bara att han vill bo kvar i Sthlm? Är det att han vill bo kvar i Sthlm o "inte bry sig om vart" så kan ju sambon få köpa ut dina barn o han bor hos sin kompis tex eller i en liten studentlgh eller liknande. Svåra beslut att ta just nu, o det är egentligen inte rätt att kräva dessa svar av honom nu. Men så som hon verkar bete sig skulle man försöka reda upp arvet, huset o sånt så fort som möjligt. Även om man hellre skulle vilja ha kvar pappan ist för alla pengarna.
    Önskar er lycka till o hoppas att allt löser sig till det bästa för barnen.
  • Anonym (en tanke)
    Anonym (vad händer nu??) skrev 2011-12-04 10:41:39 följande:
    Det är många anonyma som skriver så det är svårt att vet vem man säger ifrån till.

Jag läser allt ni skriver och tar till men när man får råd att söka socialbidrag och anklagad att vilja spara barnens pengar så vad ska man göra..

Jag har fått mycket råd och tips som jag ska kolla upp.

Min son har en underbar kompis som han brukar sova hos. Han stormtrivs i skolan (han har varit skoltrött) därför vill jag inte tvivnga hem honom. Han har insett att en utbildning är viktig och han vill satsa på just denna utbildningen.  Därför låter jag han vara kvar där tills allt är utredd..

Jag har bara läst TS inlägg så jag kanske upprepar vad någon redan skrivit.

Men finns det kanske någon möjlighet att sonen kan bo hos kompisens familj under tiden han går färdigt gymnasiet? Har de så pass stort att han skulle kunna få ett eget rum där? I så fall tycker jag att du ska prata med kompisens föräldrar.

Det verkar ju bättre att han ska bo med hyggliga mäniskor som tycker om honom än med hans knepiga styvmamma.   
Svar på tråden Pappan avled....