• Anonym

Pappan avled....

Kanske en petitess i sammanhanget men oavsett om de belånat huset för att köpa MC'n eller inte så är det ju fortfarande ett bolån och har inget alls med MC'n att göra när det gäller arv etc.

• Anonym

Visst kan man göra så, men lånet är ändå inte bundet till MCn utan till huset. Så hon kan inte hävda att MCn är belånad.

• Anonym

Jag tycker du ska kontakta en jurist och omedelbart be om kvitton på allt som sålts. Har hon sålt barnens saker är det egenmäktigt förfarande, meddela att du tänker gå till polisen och stämmen henne i tingsrätten om hon inte skärper sig.
    Hade dom inget testamente så ärver hon INGENTING av hans ägodelar, det är barnens allt!!! 

• Anonym

vilken start person du verkar vara! hoppas allt löser sig!
    och vad man får en tankeställare om att man bör ha ordentliga papper på ägodelar å så.

jag har ett bonusbarn... jag e gift med dens pappa. 

• Anonym

Å herregud stackars barnen fattar inte varför den haggan ska hålla på! 
    Hoppas att det löser sig så snart som möjligt! Sköt om dig!  

• Anonym

USch fan va moget av henne de är ju självklart att de e hon som har fixat bucklan! 

Hoppas att din sons huvudverk blir bättre nu då! och att alla ni kan lägga allt detta bakom er! 
    Och va sa bankmannen?  

• Anonym
    Anonym (vad händer nu??) skrev 2013-03-04 20:04:28 följande:
    Nä inget är löst ännu.. förutom att vi inte pratar med tjejen och det är efter vad hjon har sagt och gjort. Droppen rann över bägaren...

Vi skaffade en jurist i oktober och ännu är det inte löst. Jag har lagt ner energi på detta men nu hoppas jag att det är snart löst.

Har suttit och samman ställt allt tjejen är skyldig barnen så få se om de får en bil eller pengar.. Jag sköter nu hans räkningar då jag har hans adress till mig.

Droppen var nog när jag fick reda på att hon hade struntat i att betala hans räkning så det gick till kronofogden och då rådfrågade jag många jurister och alla sa att jag skulle ta hans adress till mig.

Jag fick ett sådant "fint" brev av hennes jurist där jag blev anklagad för att ha gjort brottsliga handlingar.. lite hotfullt dessutom . Men jag vet att allt jag har gjort är med jurist rådgivning.

Men vi kämpar vidare och det ska ordna till slut.
    En nackdel är att barnen har sagt upp i stort sett kontakten med sin farfar och faster med familj. Men det är inte helt utan anledning.

Men allt ordnar sig har jag sagt om det mesta och det gör jag nu med. Det kommer att ta tid men det kommer att ordna sig..

Visst är det tufft men vi kämpar på... Det är över 1,3 sen han avled. Det tär på oss alla men vi fixar det.. vi har ju varandra
    Så hon bråkar fortfarande om pengar? Hoppas ni får ro snart!
Svar på tråden Pappan avled....