Köpa bröd eller baka eget?
Vilket är billigast?
Vilket är billigast?
Baka såklart.....
Baka, dessutom mycket godare.....
För oss blir det utan tvekan billigare att köpa bröd.
Och godare då jag är helt värdelös på att baka bröd, det blir aldrig luftigt och lätt.
Baka är mycket billigare dessutom godare.
Alla förutom jag verkar säga att baka är billigare, hur mycket kostar en limpa bröd där ni bor?
Jag köper bröd för ca 20 kr varannan eller var tredje dag. Med tanke på tiden som krävs att baka har jag inte råd. Min tid är för dyrbar.
Det är billigare och godare att baka bröd, men man får tänka på att inte vräka i sig bröd för att det är så himla gott för då kan det sluta med att det blir dyrare i längden att baka eget.
Jag tror köpebröd är billigare iaf om man räknar in elkostnad/uppvärmning av ugn, arbetstiden samt ingredienserna.
Billigare är det nog, om man äter torrt bröd. Här äts bara bakat om det är just nybakat. Sen ligger det och blir äckligt. Jag tycker personligen att köpebröd är mycket godare.
Man får ju jämföra bröd och bröd. Klart jag kan köpa bröd billigare än vad jag kan baka själv. Men det är ju skitbröd. Det jag bakar själv är utan tillsatser, kanske på surdeg, inte så sött m.m.
Sen får man ju tänka på att optimera ugnsanvändningen. Dvs inte dra igång ugnen för att baka en plåt frallor. Utan baka matbröd, bullar, göra en lasagne och pepparkakor, typ.

Jag förstår att det är så många som bakar här.