jag tänkte inte på att liggdelen smalnade av måste jag säga, vi har bara kikat en gång och kanske inte tillräckligt noggrant men jag känner ändå att det inte är ett stort bekymmer eftersom bebisen kommer senvåren och då hoppas jag man ska slippa vadderade åkpåsar och annat tjockt och när det väl blir vinter igen är nog bebisen för stor för liggdelen och får ligga i fälld sittdel med åkpåse. Men jag vet inte ju inte säkert.
Jag kikade på filmen och den såg ju smidig ut den vagnen, jag fick ett visuellt intryck av att den var lite ranglig men som sagt det är ju jättesvårt att säga när man bara sett den på film.
Jag har funderat på tex babytravel och urban djungle med liggdel av den anledningen att jag tänker att man kan använda de vagnarna längre. Men jag vet inte. Där är ju bebisen mot en så länge de ligger ner i sin liggdel men sedan så sitter de upp och då är de vända från en. jag vet att det finns delade meningar om detta och jag kan väl tycka att det vore bra om barnet åkte baklänges lite längre än vad de skulle göra i dessa vagnar men samtidigt så vet jag att många småbarn avskyr att åka baklänges så, jag vet inte hur stor betydelse det har egentligen.
Angående att Vipern är ny, jo jag vet, jag har tänkt på det också men den följer ju scandinavisk standard och jag antar att det måste gå att teckna en vagnsförsäkring som gör att man får pengar tillbaka om den inte skulle hålla måttet. Men jag gillade den och jag gillar att man kan ha en bra och testad barnstol på chassit om man vill, sedan vet jag ju att det finns många som aldrig använder den funktionen fast de köpt adapter och allt. Den där maxi cosi har jag inte kollat upp alls men ska göra det nu.
och förresten, jag upplevde inte att den var svårmanövrerad, vipern. Jag körde in mellan ställningar och krånglade in mig på flera ställen men jag provkörde också crecsent och emmaljunga som var som pansarkryssare i jämförelse.