mariatjejen77 skrev 2011-12-04 01:40:57 följande:
Hmm... nu fick jag lust att utveckla frågeställningen lite efter dessa svar.
Många drar sig för det hela för att åka på en sjukdom men hur hade det varit att bli gravid på det här sättet? Jag vet att många är abortmotståndare i vårt samhälle.
Blev lite att fundera på hur det skulle vara att vara mamma till ett barn som kommit till på detta sätt, genom att man förhindrat en våldtäkt av ett annat barn.
Ja egentligen kan man spinna vidare hur mycket som helst på det här i alla möjliga tänkbara scenarion... ett annat vore ju om flickan blev våldtagen och man fick veta i efterhand att det hade resulterat i att hon blivit gravid. Hade det i så fall förändrat det hela att man absolut hade ställt upp i stället för henne, å andra sidan kan man ju inte veta det när det sker... jaja många frågor och funderingar om det här som sagt.
Men tack för alla svar och för att ni tog frågan lika seriöst som jag och min kille gör.
Och hoppas att diskussionen fortsätter och inte stannar här, för det här var verkligen ett intressant och brännande ämne... typiskt "pest eller kolera"

en graviditet är inget som jag ser som nagot fruktansvärt da det gar att lösa pa flera sätt. man kan föda barnet och adoptera bort det abortera eller behalla.