• marla333

Vad kostar er försäkring på hunden, bolag?

Undrar vad andra betalar i försäkring för sin hund?

Jag betalar 219kr/månad, har Agria. 

Vet inte om det är billigt eller dyrt. 

• Svar på tråden Vad kostar er försäkring på hunden, bolag?
  • whitetrach86

tycker inte det låter mycket.. beror ju på vad för ras du har.

har visserligen inte hund, men jag betalar 120kr styck för mina huskatter hos agria. 

• marla333

har inte så stor koll, därför jag tänkte se vad andra betalar.
    vet bara att jag betalar mycket mindre för dotterns försäkring än hundens, men det går ju inte att jämföra med. 

jag kan få tillbaks upp till 60 000/år på min försäkring, har nått den summan en gång, så jag är glad att jag har försäkringen =) 

• riboflavin

Vi betalar 2388/år numera (nedsatt från 2988 eftersom vi har kastrerat henne) hos folksam.
    Det blir 199 kr/mån om man slår ut det.

Då ingår livförsäkring och veterinär upp till 40.000 kr.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • dezibel

Kastrerad DStik kostar 130 i månaden hos Folksam och katten kostar 39kr i månaden hos samma bolag.

• Tokstolla

Det beror på vilken hundras du har (det finns olika kategorier- vissa raser är väldigt friska/sjuka och man betalar därefter) sedan beror det också på hur mkt % du betalar och upp till hur mycket hunden är försäkrad. 

Jag avlivade tyvärr min hund för ett år sedan =( men vi betalade 176kr/mån samt 10% och han var försäkrad upp till 60.000 (jag har för mig att vi hade max på allt) Men jag hade också en försäkringsmässigt sett billig hundras.  

• clembke

Jag betalar 214kr/mån, har Agria. HAr eb blandis (pudel/papillon)
    HAr nog den näst högsta försäkringen på honom. Kommer inte ihåg hur mkt i vetrinärskostnader som är i försäkringen.

• mlinz

Jag betalar runt 250kr per månad, har en kh collie. I IF.

Huskatten är försäkrad i agria och kostar cirka 70kr per månad :)

Svar på tråden Vad kostar er försäkring på hunden, bolag?