Inlägg från: skånegås |Visa alla inlägg
  • skånegås

LCHF för gravida!

Hallåj! Denna skulle jag velat haft förra året....

Är 30 år har 4 barn och innan sista började jag äta LCHF och slapp illamående (utom om jag fuskat nån dag..) Jag fortsatte dock att gå ner i vikt så när jag minskat 6-7 kg och var i vecka 18 ca så slutade jag. Kände inte att jag fick tillräckligt.

Nu är liten 8 mån och jag börjar så smått igen. Provade för 1-2 mån sedan och gick ner 4 hg per dag, blev illamående och ville inte äta alls så jag slutade igen... Ammar gör jag, en kille som inte klarar att jag äter varken mjölk- eller sojaprotein och kanske inte heller baljväxter... så helt lätt är det inte och inte så mycket fett tillsätter jag då allt gott fett finns i mjölkprodukter... Blir kanske mest av lågkolhydratkost. Men jag mår bättre av det. Blir piggare, orkar mer, mindre tung i huvudet

Började i förrgår och försöker ta det mer långsamt den här gången, men har nog redan minskat bortåt ett kg. Har ca 10 kg jag vill gå ner, men inte så snabbt...

Kram på er!!!

• skånegås
    Syster Norr skrev 2011-12-06 20:55:15 följande:
    Mmmm... Lättvispad grädde med keso, smaksatt med vanilj och kanel. Toppad med hallonkross. Tungan ute
    Måste tipsa om turkisk yoghurt med kanel, nejlikor och ingefära så här i juletid. Smakar precis som pepparkaka
  • skånegås
    Aroma skrev 2011-12-07 10:35:27 följande:
    Välkommen grodan81.. måste bara fråga hur du kände när du säger att du "inte fick tillräckligt"? jag har åxå gått ner hela tiden fram tills för en månad sen eller lite mer,, allt som allt 19 kg, jag har tvätr om kännt att jag har ätit så bra mat att min bebis absolut inte fattats något och att kilona som försvinner är MITT fett och helt avskillt från den näringen bebisen behöver,,  kanske är det så att jag har mycket mer övervikt och det är därför det känns annorlunda?  Jag är ju övertygad men man har ju alltid en liten rädsla i bakhuvudet att ens övertygelse inte stämmer.. fast jag intalar mig själv att det måste vara bättre för bebisen med bra hemlagad mat utan en massa tillsatser och socker..  mina 2 första barn är kolhydrat uppfödda i magen;o) och dom föddes ganska stora, ganska exakt 4 kg, undrar om denna blir lika stor eller om den blir aningen mindre,, får vänta en sådär 9 veckor till och se;o)
    Jag vet inte riktigt, det kändes inte bra att bli mindre och mindre och inte kunna äta tillräckligt under graviditet. Det finns ju risker med att utsöndra fettbundna miljögifter... Det kändes som att jag behövde mer. Kanske var det inte så..? Hade jag börjat med den kosten ett år innan jag blev gravid hade jag kanske fortsatt... då jag hunnit stabilisera vikten lite och ställa in kroppen på den tiden tänker jag. Nu började jag bara någon månad innan jag blev gravid.

Lite av samma anledning ville jag inte börja gå ner i vikt för tidigt efter förlossningen heller utan först då liten också äter annan mat...

Har också fått stora barn. Dock har jag gått långt över tiden med dem. Sista vägde 5180g och föddes 3 veckor sent... 500 g mer än brorsan som föddes en vecka tidigare... Killen som föddes 2 veckor innan bf vägde bara 3240g så troligen beror de stora barnen på att jag gått över tiden. Hade de kommit i tid hade de varit normala...
Svar på tråden LCHF för gravida!