FiaFunderar skrev 2012-01-10 08:37:07 följande:
Det där om det hjälper till när man försöker bli gravid det vet jag inte. Jag blev gravid på vårat första försök. Men jag tror också att mår kroppen bra och om man har mycket övervikt, och börjar gå ner så tror jag det blir lättare att bli gravid.
Jag har lagt ner det där med att prata med folk (mest på jobbet) om LCHF. Jag tänker inte sitta och förklara mig varför jag äter ägg och bacon till frukost istället för 2 mackor med sylt...
Min familj och vänner vet om att jag håller mig till lågkolhydratskost och de säger inget (förutom svärmor som VET att kroppen MÅSTE ha den absolut viktigaste byggstenen i våra kroppar - kolhydrater)
Det är inget fel på oss som äter bra och naturlig mat... Det är fel på dem som inte vill förstå.
Ja, jag hoppas det. 3 kilo ner på en vecka så vi får se nu i fortsättningen!
Jag tycker det varit inom familjen som det blivit mest negativt, nu har dom nog börjat inse att detta fakiskt inte var så farligt som dom trodde, för jag mår ju toppenbra! Är mycket piggare och positivare nu än förut, härlig känsla!
Men som du säger om att man inte ska behöva försvara sig, det håller jag med om, vill folk inte inse så får det stå för dem, det får man ha i baktanke när alla ord kommer över en! :)