Inlägg från: IWantCookies |Visa alla inlägg
  • IWantCookies

LCHF för gravida!

Ny favorittråd! Är bara i V5 än men tänker försöka köra lchf-light under graviditeten. Alltså bara utesluta allt sött och bröd/pasta/potatis och hoppas att jag slipper må illa och gå upp 18-22 kg som jag har gjort förra gångerna.

Gumman 070715 och Lillen 101208
  • IWantCookies

Trolla det var duktigt av dig! Var du normalviktig innan graviditeten? Jag är ganska normal i kroppen så jag räknar med att gå upp 10-15 kg om jag orkar hålla lchf graviditeten ut.

• IWantCookies
    Trolla75 skrev 2012-03-08 22:01:13 följande:
    Nix, jag är allt annat än normalviktig! =( gick ner 20kg från jan-aug -11 stått still sedan dess... Har 20kg kvar att gå ner till min "normalvikt".
    Det får vi ta tag i efter sommaren och barnafödandet...
    Nu i o med graviditeten äter jag inte helt strikt, utan äter LCHF och är lite soft liberal... Men potatis, pasta o bröd äter jag inte!

Jag är också ganska liberal, äter alla grönskaer och rotsaker utan potatis. Frukt tänker jag äta som godis någon lördag (känns som att det innehåller för mycket bra för att utesluta helt) men i huvudsak undviker jag pasta, bröd, ris och alla snabba kolhydrater. Till frukost idag blev det turkisk yoghurt med nötter, frön och kärnor. Det står jag mig på ända till lunch. Hoppas att det fortsätter så, vet av erfarenhet att det brukar bli svårare från vecka 6-7 och framåt (5+4 idag).
    Gumman 070715 och Lillen 101208
Svar på tråden LCHF för gravida!