• gempan

LCHF för gravida!

Har ni som äter LCHF haft problem med illamående under graviditeten? Illamåendet brukar ju förklaras med lågt blodsocker och det ska ju inte vi ha några problem med! :)

• gempan
    Loreena skrev 2012-03-22 13:22:24 följande:
    gempan
    Jag mådde jätteilla tom. v 13 och kunde inte med lukten av kött, ägg etc. Det jag klarade att äta var potatis, ris, pasta, pulversåser och gröna äpplen... och kebabpizza. Så jag mådde illa, hade magknip av de dåliga matvalen och kände mig riktigt risig tom. v 13 när illamåendet gick över och jag klarade att äta som vanligt igen (liberal LCHF). 7 kg gick jag upp på att äta skräp mellan v. 5 och v. 13. Nu är jag i v 24 och ligger allt som allt på +11 kg så viktuppgången lugnade ner sig när jag drog ner på kolhydraterna.

Jag kan dock känna att om jag fuskar så får jag ont av foglossningen och akne. Håller jag mig till LCHF så slipper jag de besvären så länge jag tar det lugnt och inte stressar för mycket.
    Usch, har hört att det är flera som inte klarat av att äta LCHF pga illamåendet. Tråkigt. Än så länge går det bra för mig, men så är jag bara i v. 6 också. Mår lite illa när jag har ätit ibland...
  • gempan

Ja, jag håller tummarna för att jag ska slippa illamåendet! Det jag har haft nu är bara lite när jag ätit. Men det är okej liksom :)

• gempan

Tack :) 

Jag fick tidigt missfall för inte alls längesen så just nu vill jag gärna att tiden ska gå lite snabbare så jag kommer förbi v. 12!

Har inte tränat alls den här veckan för får lite ont långt ner i magen när jag gör det. Ska ta en promenad i solen nu snart. Dock har jag ätit bra och ändå gått ner ett halv kilo. Men nu så här tidigt känns det inte som det spelar någon roll. Har va 4 kg kvar till min målvikt som jag hade tänkt att ta nu innan slutet av april. Nu fick jag ju dock lägga det på is, men är ändå glad så länge jag inte börjar gå upp. Har gått ner drygt 30 kg och vill inte upp dem igen :) 

• gempan

Ja, precis! Har du läst om Kostdoktorns sambo som återgick till lchf under graviditeten och tappade massa vätska på en gång? Hon var sedan inte vätskefylld alls under resten av graviditeten. Det skulle vara skönt :) 
    http://www.kostdoktorn.se/vantans-tider/ 

• gempan

Fy bubblan! Precis kommit hem efter en veckas semester med all inclusive. Har inte följt lchf på nåt vis alls. "fuskade" lite innan vi åkte också. Eller jag åt mindre strikt. När jag äter mindre strikt har jag dock lätt för att äta ganska mycket mindre strikt....

Men nej, back on track igen idag! Hade gått upp nästan 4kg på en vecka. Tänkte gå ner de flesta av dem på en nu, trots att jag är gravid. Har ju inte varit på toa på hela veckan såå...... (ursäkta informationen).

• gempan

Nu har jag fått nog av kolhydrater. Går in i vecja 14 imorn och från och med då blir det LCHF. Så det så (intalar mig själv) :)

• gempan

Vet inte om jag tänkte så mycket på det. Men precis i början åt jag nog som vanligt utan att bli hungrig. Sen började jag lägga till kolhydrater och det har spårat ut lite så nu idag är första dagen med lchf igen. Har känt mig hungrig hela dagen och jag grymt ont i huvudet. Det brukar jag dock ha inland nu när jag är gravid, men jag hoppas det blir bättre snart!

• gempan

LiKaZo, vad hette dvd:n? Jag är dålig på att träna hemma, men just yoga kan jag tänka mig att köra hemma :)

• gempan

Okej. Tack för tipset! Jag beställde en annan igår som någon tipsade om, hoppas den är bra :)

• gempan

Det ska jag göra! Det var några dagar leveranstid så vi får se när den kommer :)

Beställde iallafall från Paulúns yess.se :)

• gempan

Kallfront, det var just sushi jag också var sugen på i början. Åt det och sen blev det massa annat skit också... Nu är jag i v. 14 och på väg in på rätt spår igen :)

Spännande att kunna jämföra dina graviditeter :)

• gempan

Päron1986, va skönt att det funkar bra iallafall! :)

Rödnos, Grattis till ny graviditet :) Jag struntade helt i lchf i början av grav, men nu har jag går tillbaka och mår väldigt mycket bättre (är i v. 16 nu). Önskar att jag aldrig hade slutat! Jag tränade ganska mycket innan jag blev gravid, inte crossfit dock. Men sen orkade jag inte alls. Låg i soffan hela tiden och okade ut på högst en promenad i veckan i början. Nu är jag piggare igen och har tänkt att jag ska komma igång och träna igen :) Är väldigt sugen på att testa crossfit, men det får nog vänta tills efter graviditeten nu :)

Vet en tjej som körde på med crossfit tills hon var i sjunde månaden dock, så det går tydligen :) Bara att köra på ;)

• gempan

Här är en till som måste börja om! Ibland går det så superbra och ibland bara skiter jag i allt, trots att jag vet hur mycket bättre jag mår av lchf!! Igår åt jag en kexchoklad till middag. Superbra! Och jag har så jäkla svårt att låta bli att äta glass när det är varmt! Förra sommaren gick det ju jättebra... Är det någon som har något förslag??

• gempan

Noomi81, det är inte säkert att det gör det :) Många klarar inte av lchf när de mår illa. Jag mådde aldrig riktigt illa men gled ur det ändå. Är nu i vecka 20 och har bestämt att jag ska tillbaka till lchf igen, om än en liberal variant :) Idag är första dagen och det har gått bra. Förutom några plommon nu ikväll (men de torr jag att min mage bara blir glad av ;)).

Svar på tråden LCHF för gravida!