LCHF för gravida!
Min först graviditet gick jag upp 24 kg, blev jättesvullen och hade sovande händer de sista tre månaderna. Jag tyckte det var jättehemskt, speciellt eftersom jag innan tränade mycket löpning och var väldigt rörlig. Efter graviditeten tog det mig nästan ett år att komma ner till min gamla vikt.
När jag blev gravid andra gången fick jag rådet av en äldre dam som hade haft samma problem på 70-talet och då undvek kolhydrater och salt för sin andra graviditet, så jag bestämde mig för att prova.
Denna gången gick jag bara upp 12 kg, inget svullen och mådde jättebra, och tre månader efter förlossningen vägde jag 3kg mindre än innan och kände mig full av energi.
Jag blev jättehungrig första månaden, men nu iefterhand vet jag inte om det berodde på koständring, för nu är jag gravid igen och blev igen superhungrig vid 2-3mån trots att jag hållt samma kost länge nu.
Jag rekommenderar verkligen, det har fått mig att må jättebra! Dessutom vill jag rekommendera att göra yoga, jag hittade ett jättebra pass på dvd att göra hemma som fick mig att känna mig mer rörlig och gav mig känslan att utveckla muskler trots att man inte riktigt tänkte på att man gjorde det.