• LAMadde

LCHF för gravida!

Hej allihoppa. Jag har ströläst här i några veckor. Jag är gravid med nr.3. Går in i v.13 på mån. Jag började äta LCHF i Aug. förra året och var så lycklig när jag äntligen blev av med de sista grav kilona (kom tom ner till vikten jag hade innan nr.1!). Sedan fick jag äta pergotime i 4mån för att kunna bli gravid och gick upp i vikt av det. Sedan jag plussade har jag INTE kunnat äta LCHF. Jag försökte i nån vecka, men jag mår SÅ dåligt om jag inte får kolhydrater som bröd och pasta. Jag har gått upp 3kg + de kilon jag gick upp fr medicinen och känner mig bara BLÄ. Magen tar ju stryk också eftersom den inte är van vid kolhydrater. Det blir liksom en ond cirkel.

• LAMadde

Jag känner direkt när jag 'fuskar' och får ont i magen. Igår åt vi vietnamesisk soppa med LIIITE nudlar (jag tog high protein low carb), men snodde typ 1dl av barnens nudlar. Och jag fick SÅ ont i magen. Men om jag INTE lägger till lite kolisar så spyr jag hela dagarna. Det finns liksom ingen bra lösning haha. Jag har märkt att jag är ok med potatis, knäckebröd och vissa vanliga bröd. Undviker vitt bröd och pasta, som ja vet är en KILLER. Tror inte jag kommer gå HELT LCHF under grav. men hoppas jag ska må lite bättre så ja kan dra ner på kolisarna. Med både nr.1 och 2 gick jag upp 20+ kilo och skulle vilja hamna på MAX 15 denna ggn.

• LAMadde

Jag känner att jag MÅSTE ta tag i LCHFandet igen innan bebisen kommer om 14-15veckor. Går in i v.26 och har gått upp 10kg. Har hamnat runt 20 med båda tidigare graviditeter. Äter helt ok (inte LCHF men mycket frukt, grönt, försöker undvika socker och kolisar), men mitt sockersug har blivit helt sjukt!! Medans jag åt LCHF åt jag inte en bit godis, inga chips ,inget bröd.etc. Jag var inte ÖVERSTRIKT men ändå rätt återhållsam. Illamåendet är borta sedan några veckor tillbaka så jag ska väl försöka ta tag i det här igen.. (lchf) Maten är ju SÅ god, så det är inte problemet.. Jag vet inte varför jag glidit ifrån det helt.. är väl att det krävs lite mer planering med matlistor och blablabla.. Men ja, ikväll är det jag som åker till affären och fyller på med bacon, grädde och smör ;) Och allt bröd, ris, potatis.etc. får barnen ha för sig själva. Wish me luck :D

• LAMadde
    Mrsblonde skrev 2012-10-08 06:19:25 följande:
    LAMadde: lycka till, du klarar det eftersom du gjort det innan! Jag kan tycka att det är svårt att komma igen när jag har " fuskat" en helg. Det är just sockret som triggar igång allt. När man väl är inne i kosten så är det inga problem. Därför börjar jag fundera på att skippa fuskandet helt fram till jul. MEN vet ju inte än hur jag kommer må, hade du svårt att äta lchf när du var illamående?
    Ja, jag hade jättesvårt att äta LCHF när jag mådde illa (vilket jag gjorde fram till vecka 16-17). Jag försökte köra vidare med LCHF i början, men jag spydde av bara tanken på att äta ägg, grädde.etc. och det enda jag inte mådde illa av var bröd, pasta.etc.
Svar på tråden LCHF för gravida!