• selmv

LCHF för gravida!

Hej hoppar in här! Har ätit lchf i et år nu o mår toppen! Började inte äta det pga av vikt utan för att jag kände mig ofta trött och hade problem med magen men som bonus gick jag ju såklart ner ca fem kilo. (fast jag egentligen inte behövde det).

Nu är jag gravid och tänkte fortsätta på samma spår i o med att jag mår bättre med denna kosten.

• selmv

Hej jag har en fråga.

Jag har ätit lchf i ca ett år o mår bra, nu är jag gravid i v 11 o de vill göra ett glucostest på mig i v 12 (för att jag har det i släkten) .

Ska jag äta lchf som vanligt innan el lägga till ner kolhydrater dagarna innan? Det står på pappret att man ska äta kolhydratrikt dagarna innan.

Kan det sticka iväg om jag äter lchf som vanligt o dricker den där sockerlösningen menar jag. Att det blir en chock för kroppen.

Det gjorde det ju för dr Dahlqvist (som äter lchf) när hon gjorde ett socker test.

• selmv

Hej jag har också läst här, är i v 32 nu med mon tredje och jag kunde också bara äta kolhydrater i början och mådde då skit i magen och gick upp. Sedan kunde jag gå tillbaka till lchf i ca v 14-15 och mådde mycket bättre och jag t o m gick ner två kg. Känns skönt att inte gå upp i onödan, är nu i v 32 och har hårt upp 4 kg sammanlagt!!
    Men känner direkt när jag fuskar att jag sväller lite. Och det försvinner så fort jag skärper mig igen.

Svar på tråden LCHF för gravida!