• Noomi81

LCHF för gravida!

Jag skulle gärna vilja veta vad ni sagt hos bm och om ni stött på motstånd? Äter själv LCHF men fick tyvärr tidigt missfall, men eftersom vi hoppas på ett plus snart igen funderar jag en del på vad de kan tänkas tycka.
    Jag vet ju vad jag mår bra och inte bra av, men det är ju inte säkert att de är med på det i alla fall. 

• Noomi81

När började ni känna aversion mot LCHF-mat? Jag är i vecka 6 nu och det funkar fortfarande hur bra som helst. Har tvärt om helt tappat sug efter mindre nyttiga saker (det blev mycket nötter och en del bär/chokladmousser innan jag blev gravid). Äter visserligen lite mindre fett, men det har mer med sommarvärmen att göra.
    Så, när kan jag förvänta mig att det vänder?  

• Noomi81

Jag kör LCHF om än något liberalare än vanligt. Gör t ex smoothies som jag sötar med dadlar ibland och en och annan grape blir det också. Annars är det vanliga maten som gäller (dvs vegetarisk LCHF).

• Noomi81

Kan ju dock tillägga att mellan vecka 9-15 ungefär, när illamåendet hade släppt, var det lögn i helvete att hålla sig ifrån skräpmaten. Det suget är nu försvunnet tack och lov.

• Noomi81
    Mrsblonde skrev 2012-10-08 12:01:30 följande:
    Noomi81, ok så du klarade av att äta lchf när du var illamående?
    Första tiden gick det, men sen blev det mest nektariner och kex. Åt väldigt dåligt en period, hade ingen matlust alls. Kvällstid gick det dock bättre, då blev det en LCHF-måltid.
Svar på tråden LCHF för gravida!