• Mrsblonde

Chicky01, Jag mår också bra än så länge är dock bara i v 4, är lite rädd att inte kunna äta sån här mat när/ om jag är illamående. Eftersom det är mkt fett. Ska bli spännande att se vad man blir sugen på:) i vecka 7 och fortfarande mår bra, härligt! Hoppas det håller isig!:)

• Mrsblonde

LAMadde: lycka till, du klarar det eftersom du gjort det innan! Jag kan tycka att det är svårt att komma igen när jag har " fuskat" en helg. Det är just sockret som triggar igång allt. När man väl är inne i kosten så är det inga problem. Därför börjar jag fundera på att skippa fuskandet helt fram till jul. MEN vet ju inte än hur jag kommer må, hade du svårt att äta lchf när du var illamående?

• Mrsblonde

Chicky01, jag kommer inte att köra jättestrikt. Speciellt inte nu då jag är gravid, vågar och vill inte inte utesluta kolhydrater helt, men kör nog som du lite mer grönsaker, rotfrukter en och annan finn crisp. Alltså bra kolhydrater. Hur mår du än så länge?

• Mrsblonde

Chicky01, grattis, vad spännande och härligt det låter med strandbröllop i Karibien! Stort lycka till!

Jag har varit tveksam till om jag ska köra lchf under min graviditet pga allt prat om att kolhydrater är så livsviktigt . Kommer dock att köra lchf men med lite extra bra kolhydrater. Har 3 graviditeten sen innan och åt så dåligt de två första med den senaste så åt jag GI ochmådde mycket bättre, dock väldigt hungrig, så vill äta hälsosamt och vara mätt denna gång!:)

• Mrsblonde

Typiskt att man är sugen på kolhydrater då:) Jag ser med spänning fram emot vad den här graviditeten har att erbjuda. Man vet ju inte alls hur man kommer må, vad man inte får isig, vad man bara måste ha osv.

• Mrsblonde

Jo, lite:) har dock varit så sötsugen att jag ätit.... Just det sött.... Så inte haft ngn lchf inspiration .... Ska försöka äta lite merhälsosamt annars kommer jag öka en massa i vikt och må dåligt...

Svar på tråden LCHF för gravida!