• Anonym

Hur normalt är det att ens vän sedan 7 år tillbaka "glömmer" ens 30 årsdag?

Hej! 

Precis som rubriken lyder så undrar jag  hur normalt det r att ens vän sedan 7 år tillbaka "glömmer" ens 30 årsdag? Jag fyllde år för en vecka sedan vilken min vän visste om då vi pratade om det i tel för ca två veckor sedan men jag har inte hört en ljud från henne, inte ett grattis. Jag förstår att hon har struntat i det helt enkelt. 

Jag är väldigt selektiv vad gäller vänner. Hur hade ni reagerat?  

• Svar på tråden Hur normalt är det att ens vän sedan 7 år tillbaka "glömmer" ens 30 årsdag?
  • Anonym

Jag skulle kunna glömma min egen födelsedag, så visst tror jag att andra kan glömma varandras. Särskilt om det är mycket i luften just då.

• Anonym

Nej usch Jag har krav  

• Anonym

Men är det hela världen att hon har glömt bort det? Spelar det verkligen så stor roll?
    Tyckte du att hon var en bra vän innan?

• Anonym

Jag tycker detta speglar hela hennes sätt som vän, med andra ord inte sådan omtänksam vän så detta blev lite droppen kan man väl säga  

• Anonym (lessen och yr)

Låter konstigt det där. Men en del firar knappt födelsedagar alls.

Och jag har gamla vänner som inte hör av sig, fast de menar att vi fortfarande är vänner konstigt nog och jag kommer troligen inte att gratta en av dessa på 40-årsdagen, för att vederbörande

a) aldrig hör av sig till mig- ringde 1 gång förra året och då var det av alla saker för att be om ett klädråd inför en fest vi båda skulle på, så hon inte skulle göra bort sig?!?

b) aldrig firar födelsedag med kompisar utan bara med släkten

Så sitt och ruttna med era släktingar då ursäkta mig men alla har inte nån släkt att ruttna med ens...

En annan kompis försöker hemlighålla för alla hur gammal hon är, jag visste knappt att det var jämnt hon fyllde ens men DÅ hade hon fest, så nu vet vi.

• DuTrorAttDuVet

oj, om mina vänner skulle skita i mig för att jag glömde deras födelsedag så skulle jag inte ha många vänner kvar :P Om detta däremot var droppen pga en massa andra beteenden så vet du ju redan svaret på din egentliga fråga :)

• riboflavin

Ärligt talat så missar jag ofta min egen, sambons, hela familjens samt bästa vännernas födelsedagar JÄMT. Helt enkelt för att jag inte tycker det är något speciellt med födelsedagar.

Det är ju vad man gör de andra 364 dagarna per år som definierar ens relation... 

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Hoppfull84

herre gud, folk tar olika hårt på det här med födelsedagar. jag har glömt både min egen och andras flera gånger, förväntar mig inte att folk ska komma ihåg min födelsedag.
    jag pratade i telefon med min egen syster på hennes födelsedag utan att komma på att det var just hennes födelsedag tom. hade en vän nämnt sin födelsedag 2veckor tidigare finns inte en chans att jag kommit ihåg om det inte var så att hon bjudit in på kalas eller det planerats något så jag behövt skriva upp det någonstans.
    slappna av, det är ingen markering att hon inte bryr sig om dig som vän eller så, födelsedagar är helt enkelt inte så viktigt för många.

• DuTrorAttDuVet

jag brukar förresten påminna alla jag träffar att "jag fyller år idag" då är det ingen jag inte träffar som inte säger grattis :)

Kom på en grej, skrev hon grattis på facebook? (om ni nu har fb) Hon kanske kände att det räckte? :) 

• Anonym (skumbjörn)

jag kan tänka på att någon fyller år och förbereda present och allt möjligt, och sen prata med den dagen efter på dens födelsedag och heeeeelt glömma att den fyller år. eller gå upp på morgonen och helt glömma det är en "speciell" dag och äta min frukost utan en aning och sitta med personen mitt framför mig. vet inte hur många gånger det hänt.

alla kompisar brukar jag däremot komma ihåg, mest familj och släkt jag glömmer. har haft en kompis som helt glömde min födelsedag, hon ringde mig och vi prata och hon sa inte grattis och ja blev lite ledsen men samtidigt inte så förvånad. sen precis efter så ringde hon upp mig och jag tänkte "ja, nu har hon kommit på! hon ringer för att gratta" men sen när jag svarar i luren så var det bara något annat hon glömt och säga.

haha, blev likosm två gånger på raken. jag sa inget till henne och hon kom inte på kommande dagarna heller, vet försej hon gick igenom en tuff period då och hade mycket i tankarna. jag kommenterade sen att jag fyllt år efetrsom att hon inte verkade komma på det av sig själv. vi är vänner än idag.

• Anonym

Finns vännen där i gott och ont?
    Finns vännen där när du ringer eller sms:ar?
    Finns vännen där när du ber om hjälp?
    Finns vännen där och kan behålla hemligheter?
    Finns vännen där vid olika sorters träffar och möten och kommer på dem??

ja man kan fortsätta men viktigast är INTE ens födelsedag utan individen själv.
    Kan man räkna med vännen, har denne ett hjärta av guld och inte snackar skit bakom rygg... är en födelsedag inte lika viktig... det kommer flera födelsedagar, flera firanden.
    Tycker du verkar väldigt enkelriktad och tänker mer på dig, din och ditt än att din väns liv kanske inte alls är som ditt och därför glömde denne vännen din dag.. det är bara en födelsedag av många många fler.

cheer up!!!         

• Nossmiarfe

Jag bryr mig inte om mina vänner glömmer min födelsedag men jag försöker komma ihåg deras om jag nu kommer ihåg! Låter som om du försöker påminna henne innan för att hon måste komma ihåg i och med samtalet ni hade två veckor innan. Jag hade blivit sur om mina vänner förmanat mig GLÖM NU INTE !!! ....
    Som en del skrivit tidigare så firar ju inte endel födelsedagar med vännerna.
    Och har du haft fest än? Eller vill du bara ha uppvaktning ändå?

• Anonym

Finns vännen där i gott och ont? Nja beror på hur man ser det. 
    Finns vännen där när du ringer eller sms:ar? Nej inte alltid.  
    Finns vännen där när du ber om hjälp? Frågar sällan om hjälp.  
    Finns vännen där och kan behålla hemligheter? Nej,, denna tjej pratar runt mycket. 
    Finns vännen där vid olika sorters träffar och möten och kommer på dem?? Nej inte alltid. 

"Kan man räkna med vännen, har denne ett hjärta av guld och inte snackar skit bakom rygg... " Snackar skit om andra så jag antar att hon snackar om mig också.. Hjärta av guld. Nja. Man kan inte räkna med henne.... Gäller allt.......... 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-12-05 00:50:58 följande:
    Finns vännen där i gott och ont? Nja beror på hur man ser det. 
    Finns vännen där när du ringer eller sms:ar? Nej inte alltid.  
    Finns vännen där när du ber om hjälp? Frågar sällan om hjälp.  
    Finns vännen där och kan behålla hemligheter? Nej,, denna tjej pratar runt mycket. 
    Finns vännen där vid olika sorters träffar och möten och kommer på dem?? Nej inte alltid. 

"Kan man räkna med vännen, har denne ett hjärta av guld och inte snackar skit bakom rygg... " Snackar skit om andra så jag antar att hon snackar om mig också.. Hjärta av guld. Nja. Man kan inte räkna med henne.... Gäller allt.......... 

Då är det inte heller en vän och då är det inte konstigt denne glömmer din födelsedag, du är alltså inte särskilt viktig eller värderad som så.... och då borde du ju inte vara förvånad heller isf när du vet hur "vännen" är....

Dessutom kan jag ju tycka att snacka skit om andra eller din vän är sjukt dålig stil o denne antagligen om dig??.... kan jag bara säga: Man får vad man förtjänar. 

Kontentan av detta är då: Då finns det inget att bli upprörd/besviken/irriterad .. ja kalla det whatever du vill...av eller skriva om gällande din födelsedag och din så kallade vän.. du visste ju redan utgången.  
  • Anonym

Det är så sant men man slutar faktiskt aldrig förvånas.... Jag har tagit upp samtal flera ggr för att försöka få henne att öppna sig och vilja prata om vår relation men hon är så sluten i sig själv.. Blir nog den utgången som du skrev  

Svar på tråden Hur normalt är det att ens vän sedan 7 år tillbaka "glömmer" ens 30 årsdag?