• Grodan82

semper laemolac

ger vår son Semper lemolac ersättning undrar om det är någon mer än vi som tycker att den är väldigt "skummig" när man blandat den?????  Använde den "vanliga" Semper ersättning till dottern och den var inte alls så "skummig" som Lemolacen,

• Svar på tråden semper laemolac
  • Fiina

Min son fick hemsk magknip pga skummet.
    Vi provade att röra runt pulvret istället men då blandade det sig inte lika bra.

• Grodan82

Vi har oxå provat att röra runt försigtigt men som du skrev det blandat sig inte så bra då,
    Försöker skaka minsta möjliga men blir ju skum hur man än gör, men då är det inte bara vi som tycker att den blir skummig,

• MissEllie

Tycker också det, men sedan köpte vi Nan 1HA och allt vände. Mätt bebis och inga problem med magen längre. Kanske kan vara värt att testa?

• JabbaTheHut
    MissEllie skrev 2011-12-05 16:03:20 följande:
    Tycker också det, men sedan köpte vi Nan 1HA och allt vände. Mätt bebis och inga problem med magen längre. Kanske kan vara värt att testa?
    Min son har mindre problem med lemolacen än 1HA. :)
  • Fiina

Min son kunde inte äta varken lemolac eller HA.
    Den enda skillnaden med HA för oss var att han bajsade grönt och det luktade apa.
    Men han bajsade inte av sig själv så vi bytte till Baby Semp 1 den vanliga.
    Nu tacklar vi den hårda magen med olika knep vi får testa oss fram

• alexander2011
    Jiinii skrev 2011-12-05 16:04:02 följande:
    den ska bli så
    men det har inte varit så innan. har sj oxå märkt att ersättningen är väldigt skummig nästan grötig. har även märkt på förpackningen att det är ist 3,8L ist för 4 som innan. och det är den på 3,8 som gör så. ska vi kontakta bolaget? desutom verkar beställningen komma från nån annan stan eftersom det nu även står på finska än bara svenska som innan på 4L
  • alexander2011
    MammaSandra1989 skrev 2011-12-05 07:23:42 följande:
    Om du skakar den hårt blir den skummig om du 'vaggar' ut pulvret i vattnet blir det inte skummigt.
    men då blir det ist klumpar. måste skaka flaskan ordentligt. den har inte alls varit så innan och jag har enbart andvänt lemolacen till pojken och han är 3,5 mån
  • Fiina
    alexander2011 skrev 2011-12-07 14:28:40 följande:
    men det har inte varit så innan. har sj oxå märkt att ersättningen är väldigt skummig nästan grötig. har även märkt på förpackningen att det är ist 3,8L ist för 4 som innan. och det är den på 3,8 som gör så. ska vi kontakta bolaget? desutom verkar beställningen komma från nån annan stan eftersom det nu även står på finska än bara svenska som innan på 4L
    De har ändrat receptet har jag hört
  • Grodan82

mejlat Semper !!

Tack för ditt mail.

Receptet på Baby Semp 1 är förändrat och den innehåller idag lite mer kalorier och lite mer protein än tidigare.

Den löser sig lite lättare än vad den tidigare Baby Semp 1 gjorde så man behöver inte vispa/skaka lika mycket när man blandar i ordning den.

Prova gärna att tillreda i kastrull och se om den skummar mindre då.

Lemolac skär sig och  det bildas flagor. Det är ett tecken på att den fungerar som den ska.

Citronsyran som hjälper barnen med matsmältningen gör att den blir flockig och skiktar sig.

Läs gärna mer på

www.semperbarnmat.se/produkter/fragor-och-svar-om-babysemp-1-lemolac-och-babysemp-2-lemolac

Med vänlig hälsning/Best regards

Jane Johnsson
    Konsumentrådgivare
Svar på tråden semper laemolac