Tips på roliga sällskapsspel för vuxna, ej dataspel
Vore tacksam för tips på roliga sällskapsspel för vuxna.Gärna med enkla regler.
Men inte dataspel.
Vore tacksam för tips på roliga sällskapsspel för vuxna.Gärna med enkla regler.
Men inte dataspel.
Är man rätt så jämna par tycker jag att "Kampen mellan kvinna och man" är kul.
Riktigt enkla regler och kul för hela familjen (även för enbart vuxna) är Labyrint.
Alias!
UPP TILL BEVIS och GALENPANNA sen har vi ju MONOPOL, RISK och TP
Tack för alla tips !
Det lutar åt att syrran får Galenpanna i julklapp.
Hej, jag tänkte annars tipsa om spelen Cubiq och Yatzy-Dart som nu är på utförsäljning hos www.tvikstaspel.se. Du kan läsa och se videoklipp om spelen på hemsidan. Cubiq beställs dock enklast hos www.hiko.se.
Blokus är ett riktigt roligt spel 2-4 spelare det kan vara svårt att få tag på men är värt besväret. Finns som onlinespel och brädspel. Vi satt hela familjen (de vuxna) med det förra julen. Vet att det finns billigt på Gekås.
MahJong är bästa spelet. Inte enkla regler alls. Men sååå roligt! Alla våra vänner har köpt egna spel efter att ha blivit introducerade här.
Talisman är jätteroligt! Hurvisa reglerna är enkla eller ej är svårt att säga. De är väl mittemellan. Det är ett fantasybrädspel.
Det börjar komma sällskapsspel som man spelar som vanligt men använder mobilen som spelledare. Två spel jag gillar är www.vadmenardu.se och www.primequize.se.
Vad Menar du? är ett ordförklaringsspel, som "Med andra ord", "Charader".
PrimeQuiz är ett fråge spel.
Det är både roligare och mycket billigare...
Pratmakarna - förklara ord utan att avslöja dem. Väldigt kul.
Hur många skall spela? Två personer: Quarto, en mycket roliga variant på fyra i rad där du förutom färg på pjäserna även tar hänsyn till längd, form och utseende. Tar mellan 5-10 minuter att spela en omgång och man spelar gärna fler gånger i rad om man har tid. spelskap.se/quarto 3-6 personer: Dixit. Trots att det ser lite barnsligt ut är det ett riktigt må bra spel för vuxna och det är jättelätt. Med hjälp av några fantasifulla bilder skall du säga ett ord eller en mening du kommer att tänka på för en av dina bilder. Dina medspelare väljer en avsina bilder som de tycker passar in. Bilderna blandas och sedan skall man gissa vilken bild som är originalet. Jättehärligt spel som varken är stressigt eller svårt, bara roligt och lite klurigt. spelskap.se/dixit
Bara för att röra om i grytan kör jag tips på spel som "ingen" kommer att ha hört talas om överhuvudtaget, men information finns via din favoritsökleverantör och till salu hos din välsorterade spelbutik (finns ett gäng på nätet om inte lokalt) ;)
Partyspel:
Dixit
Snabbt och enkelt:
No Thanks!
For Sale
Förhandling:
Bohnanza (Dock stor fördel om någon kan det och kan leda)
Mer klurigt och tematiskt:
7 Wonders
För äldre, medelålders, unga:
Ticket to ride
Spela mera så kanske vi träffs någon gång :)