Bostadsrätt
Tror Ni jag har en rimlig chans att få köpa om jag lägger ett bud på 700.000 på en bostadsrätt som går ut för 875.000?
Tror Ni jag har en rimlig chans att få köpa om jag lägger ett bud på 700.000 på en bostadsrätt som går ut för 875.000?
Jag tror inte att du har någon chans alls tyvärr. Är utgångsbudet 875.000 brukar det slutgiltiga priset vara högre än så.. 700.000 kr är ett riktigt skambud!
Sen beror der ju kanske på hur länge den legat ute till försäljning, om det är något fel på lägenheten eller vad priset vanligen brukar ligga på i det området.
Inte legat ute värst länge men inga andra bud...
Du kan ju alltid pröva, är ingen annan intresserad så är det ju inte omöjligt...
Nej, så lågt tror jag inte du får den för, men det skadar ju ingen att försöka.
Som bostadsmarknaden ser ut idag finns det absolut hopp.
http://www.svd.se/naringsliv/lagenheter-saljs-under-acceptpris_6602058.svd
Fast uttrycket "skambud" menas ju inte att den som lägger budet ska skämmas utan att det för säljaren är en skam mot utgångspriset.
Numera går mäklare mer och mer ifrån sina lockpriser som nu ersatts med acceptpris.
Då är det acceptpris som är det lägsta tänkbara men kan bli mer.
Har du kollat att det inte står acceptpris i annonsen?
Om det inte kommer in några andra bud så är troligen inte lägenheten värd det pris den ligger ute för. Det är klart att du kan lägga vilket bud du vill, men säljaren har alltid rätt att bestämma till vilket pris han/ hon ska sälja till. Även om budet är 175 000 över utgångspris eller acceptpris.