• Kakgumman

Hunden med på jobbet? Vilket jobb då?

Hej
    Ni som kan ta med er hund på jobbet, vad jobbar ni med? Ni som känner nån som får ta med hunden på jobbet - vad jobbar de med? 
    Vad ska man ha för ett arbete om man vill kunna ha med sig hunden till jobbet?  

Tack!!!

• Svar på tråden Hunden med på jobbet? Vilket jobb då?
  • Passionsfrukt

Min kompis jobbar på ett ställe där en karl har med sig sin labrador. Det är ett företag som gör grafik och appar och dylika saker åt kunder. Jag är inte helt säker, men jag tror att han som har med sig sin hund faktiskt äger hela rasket så han kan väl ta sig friheter... men min kompis blev ganska allergisk och frågade honom till slut om han kunde låta bli och då var han najs nog att lämna hunden hemma.

• Passionsfrukt

Ska tillägga ännu att det är ett kontor av nåt slag, jag vet inte hur stort företaget är men de är väl kanske en fem-tio personer som sitter i vad jag antar är att stort rum med egna datorer och jobbar? Har iaf förstått att de inte har egna rum...

• Mariohn

Pappa är egen företagare och har med sig hunden på jobb. Min bästa väninna jobbar inom hemtjänsten och har med sig sin hund när hon jobbar. 

• sasanimi

Jag jobbar i butik och har min hund i omklädningsrummet när jag jobbar, han får givetvis vara med i fikarummet när jag har rast :)

• vap

Har du eget företag kan du ta med din hund till arbetet.
    Kommun och landsting har vad jag antar en policy att inte ha några djur med få undantag. Men så fort du kommer inom mindre företag så kan du fråga.
    Du får till och med om det är ok för affärsägaren att ha hunden med till en matbutik och ha den där hela dagarna.

• Mariohn
    vap skrev 2011-12-05 20:55:39 följande:
    Har du eget företag kan du ta med din hund till arbetet.
    Kommun och landsting har vad jag antar en policy att inte ha några djur med få undantag. Men så fort du kommer inom mindre företag så kan du fråga.
    Du får till och med om det är ok för affärsägaren att ha hunden med till en matbutik och ha den där hela dagarna.
    Nej det får du inte. Även om du äger en egen matbutik måste du följa lagar och regler och djur i en matbutik kommer inte att godkännas. 
  • Kakgumman

Hm, jag ska alltså helst starta eget företag... :) tack alla snälla för era svar!!!

• dezibel

Inom äldreomsorgen (kommunen och privat) är det jättevanligt och flera boenden har djurprofil. Lastbilschaffisar,grävmaskinister,alla med eget kontor,eget företag osv har ofta hunden med sig

• tjej87

Folk som jobbar utomhus med t.ex trädgårdsvård i privata/offentliga miljöer kan ofta ha med sig hunden också. Jobbar man med djur, t.ex på en ridskola eller på en bondgård så kan man också oftast ha med sin hund. I en blomsteraffär där jag bodde när jag var liten hade en av dom anställda alltid med sin hund, jag älskade att gå dit och handla blommor så jag fick hälsa på hunden :)

• Emmeliina

Jag jobbar på ett äldreboende och vi är många som har med våra hundar på jobbet. Helst inte samtidigt på samma avdelning, dem kan lätt bli lite jobbiga då :)

Svar på tråden Hunden med på jobbet? Vilket jobb då?