• Kakgumman

Hunden med på jobbet? Vilket jobb då?

Hej
    Ni som kan ta med er hund på jobbet, vad jobbar ni med? Ni som känner nån som får ta med hunden på jobbet - vad jobbar de med? 
    Vad ska man ha för ett arbete om man vill kunna ha med sig hunden till jobbet?  

Tack!!!

• Svar på tråden Hunden med på jobbet? Vilket jobb då?
  • Superkex

Jag är förman på en gård med grisar. Både jag och kollegan har hund och stundtals har vi haft typ 4 hundar på jobbet. Vi har även fått bygga en egen rastgård till dem. Och ja, vi har snälla chefer som lät oss bygga den.

• Beccah79

Jobbar på ett mindre företag där det för tillfället finns 7 hundar på kontoret, har 2 stycken själv.  Sen vet jag även folk som har jobbat i klädaffär, äldrevård, vandrarhem o dyl som har haft med sig sina hundar när de jobbar.

• smultronflickan88

Min sambo kör lastbil o brukar ha med sig vår hund.

• Tanya6

Jag jobbar inom kommunen på ett äldreboende där min hund får följa med. Jättetrevligt både för de äldre och hunden :) Innan jobbade jag som personlig ass 2 år och hos henne var de en merit om man hade hund

• Majaplutt

Jobbar inom produktion och grafiskt arbete. Har med mig min lilla hund och hon ligger snällt i sin korg under skrivbordet/arbetsbänken. Så är verkligen lyckligt lottad som får ta med henne, så länge det inte börjar någon ny som är allergisk/hundrädd (peppar, peppar)

• vap
    Mariohn skrev 2011-12-05 21:07:19 följande:
    Nej det får du inte. Även om du äger en egen matbutik måste du följa lagar och regler och djur i en matbutik kommer inte att godkännas. 
    Fast det får man. Googla runt lite så ser du.
  • tjej87
    vap skrev 2011-12-06 21:40:50 följande:
    Fast det får man. Googla runt lite så ser du.
    I en livsmedelsaffär är jag till 99,99% säker på att du inte får ha med dig en hund (tror det dock är undantag för kunder med ledhund). Jätteohygieniskt att ta med en hund in i en mataffär. Kan du visa mig info som säger att det är okej? Jag hittar ingen som säger att det är okej när jag googlar...
  • Kakgumman

Tack, snälla för alla svar! Det verkar som om det gäller att träffa på rätt arbetsgivare!

• Thaleya

har en killkompis som tar med sin hund på jobbet ibland, han säger att det är full rulle på jobbet för det är så många som har med sig hunden dit. Han jobbar på nått teknikföretag, programvaror till dator tror jag det var.

• frökenelisabeth

Vet en som jobbade som producent på en barnteater som hade med sig sin hund. Hon hade eget kontor att förfoga över och inga andra som jobbade där fast, så då gick det nog bra. 

Svar på tråden Hunden med på jobbet? Vilket jobb då?